Transparente fluesnører
Fra : Richard Erlandsen

Dato : 03-07-03 14:37

Noen som vet om det produseres transparente (clear) flytesnører og evt hvem
som forhandler disse?

Er altså ute etter et WF7F Clear.

OBS må ikke være et såkalt 'tropesnøre'. Snøret skal benyttes i nordnorske
i temperaturforhold, dvs 9 mnd vinter og 3 mnd dårlig skiføre

vh Richard

Fra : Roger Skjelbakken

Dato : 03-07-03 15:09

"Richard Erlandsen" <richarde@online.no> skrev i melding
> [...]
nordnorske
> i temperaturforhold, dvs 9 mnd vinter og 3 mnd dårlig skiføre

Jeg er den "heldige" eier av et Aiflo SP WF7F Clear Floater...det er
kanskje noe som kan type på at dette er et såkalt tropesnøre, hva er det for
noe? Forskjellige egenskaper? Men ihvertfall så er visstnok det snøret
vanskelig å kaste med, man må ha ganske bra teknikk for å få noe særlig
svung over dette snøret. Det var ihvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg
var på et kastekurs for litt siden. Han sa at de brukte et slikt snøre da de
var å fisket på Cuba i fjor, derav min slutning om at dette kan være et
tropesnøre
Jeg har nå skaffet meg et GuideLine Tricast-snøre som jeg er meget godt
fornøyd med.

Roger Skjelbakken

Fra : Richard E.

Dato : 04-07-03 01:52

"Roger Skjelbakken" <roger.skjelbakken@tiscali.no> skrev i melding

> kanskje noe som kan type på at dette er et såkalt tropesnøre, hva er det
for noe?

Med 'tropesnører' menes snører som er laget for å tåle høye temperaturer.
Blir visstnok ganske stive og umedgjørlige i normale norske sommerforhold.
Ser at Aktiv Fritid selger Airflo Tropiske saltvannsnører.

mvh Richard Erlandsen