Erfaring med Ruger 77 riffel
Fra : CP

Dato : 03-07-03 12:21

Er der nogen der har erfaringer med Ruger 77 rifler.
Den ser interessant ud, og jeg overvejer at købe en.

Fra : Betina & Claus Niels~

Dato : 04-07-03 07:48

Hej .

Jeg har under en bukketur til Skotland lånt en ruger 77 af skytten på det
pågældende revir, jeg må nok sige at jeg blev meget forelsket i dette våben
, riflen var i en kaliber 243 win med en smidt & Bender kikkert som på
daværende tid var deres tjenesterifle.

På testpladsen inden jagten skød den perfekt og det gjorde den osse under
jagten , kvalitets mæssig er den i top /fin lås alletiders skæfte syntetisk
og den havde et rigtigt godt aftræk samt fin repetering , jeg må alt i alt
sige at det var en meget tiltalende riffel og det synes min skytte da osse
og han bruger den trods alt hver dag. Claus

Fra : CP

Dato : 08-07-03 21:15

Jeg takker for svaret og går nok den korte vej ind i butikken.

Fra : Henrik Melby

Dato : 11-07-03 19:38

Har en Ruger M77 MKII i 6,5x55 og en i 22-250.
6,5'eren skyder 7 af 8 dræbende på en skade på 200m (hvor poster man
billeder?)
22-250 skal jeg have lært at skyde indenfor en 5'er på 200m, det er
absolut muligt og MEGET sjovt. En skudt hare på 200m er
maskinudbenet!!!
Aftræk på begge ligger indenfor 1,5-2 kg og der er ikke alt for meget
"drag"/kryb. På 6,5 går hele mekanismen bedre end som smurt, det er
bare sukkertøj. På 22-250 er det som om tingene passer bedre sammen
fra starten, så det hele skal "slides" til.

4 skud og en pause på 5-10 min, det er trods alt en tynd jagtpibe!

6,5'eren har en 3-9x50 og har så afgjordt fortjent en Bushnell Elite
4200 i 2,5-10x56 FireFly.
22-250'eren har en Bauch & Lomb Elite 4000 4-16x50 og det er passende
for den præcition som bøssen er i stand til! DVS ca en 5kr på 200m.

Præsition med 22-250
http://bildbanken.nordiq.net/pic/The%20Dane192735.jpg
http://bildbanken.nordiq.net/pic/The%20Dane192755.jpg

Præsition med 6,5x55