resubmitting data
Fra : Joe

Dato : 03-07-03 12:19

Jeg har lavet et script der propper en masse data i en database via en form,
og det fungere for såvidt også fint. Mit problem er at hvis man trykker på
refresh/genindlæs/F5 så risikere jeg at den samme post bliver oprettet
igen.....

Jeg mener at kunne huske at det sagtens kan gøres rimelig simpelt, men jeg
kan simpelthen ikke huske hvordan....

Nogle der kan 'refresh' min hukommelse?

Fra : Tom Sommer

Dato : 03-07-03 12:26

Joe skrev (03-07-2003 13:18):

> Jeg mener at kunne huske at det sagtens kan gøres rimelig simpelt, men jeg
> kan simpelthen ikke huske hvordan....

Personligt ville jeg redirecte til en anden side lige efter dataen er
blevet indsat (fx. HTTP_REFERRER), dermed undgår du brugerne kan
resubmitte data :)

--
Tom Sommer
www.tsn.dk - www.dreamcoder.dk

Fra : Joe

Dato : 03-07-03 13:19

Åh ja, det var sådan man gjorder.......er der egentlig andre måder at gøre
det på?

MVH Joe

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 03-07-03 13:53

On Thu, 3 Jul 2003 14:19:13 +0200, "Joe" <amplifymysoul@hotmail.com>
wrote:

>Åh ja, det var sådan man gjorder.......er der egentlig andre måder at gøre
>det på?

Der er sikkert masser af måder. Fx kan du sætte et sessionflag.
Eller du kan lave et felt i din database UNIQUE og så indsætte med
@mysql_query("INSERT INTO table (felter) VALUES (værdier)");, så kan
den ikke indsætte dubletter og du undgår fejlmelding.
MVH Martin S