Dram timing
Fra : GOnZo

Dato : 02-07-03 20:40

Jeg har et ecs k7vza 3.0 bundkort med award bios ver. 3.7
i denne bios er der et emne der hedder "Advanced chipset features" og
derunder "Dram 0/1 Dram timing", der er 3 af disse 0/1 2/3 4/5.
jeg kan vælge mellem: Sdram 8/10 ns. Normal, medium, fast og turbo.. hvader
dette ?
jeg har sat det til turbo og det køre fint (endnu) jeg en Duron 750mhz og 3
pc133 ramklodser (2*128+256) på bundkortet

Hilsen Jan

Fra : Kim Nielsen

Dato : 03-07-03 02:17

"GOnZo" <ernbro@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
og 3
> pc133 ramklodser (2*128+256) på bundkortet

Hvad er spørgsmålet ?

Jeg gætter på at du antager at du kan få 2 -3 % mere ved at skifte
mellem de forskellige ram tider ?

Du skal nok oppe på 50- 100 % før du virkelig kan mærke det.

Hvor prøver du så ikke det - du kan ikke ødelægge noget ved det-
allerhøjst bliver din PC ustabil - så gen din oprindelige opsætning.
(Husk at skrive dine erfarinerg ti denne lNG)

Jeg mener ikke forsøget kan svare sig - men da jeg har et helt andet
ældre Asus kan det ikke sammenlignes.

- § - Kim Nielsen - § -

Fra : GOnZo

Dato : 03-07-03 21:04

> hvader
> og 3

> Hvad er spørgsmålet ?

spørgsmålet er: hvad betyder dramtiming og hvad er forskellen på Normal,
medium, fast og turbo

> [...]
> allerhøjst bliver din PC ustabil - så gen din oprindelige opsætning.
> (Husk at skrive dine erfarinerg ti denne lNG)

Har kørt med turbo en lille uge's tid, jeg kan ikke mærke nogen forskel og
systemet er ikke ustabilt

Hilsen Jan