cd brænding
Fra : Peter Sepstrup

Dato : 02-07-03 20:00

Hej!

Nu troede jeg ellers lige at jeg havde fået min brænder til at fungere under
linux! men jg tog fejl...

Det er Mandrake 9.1 m. KDE 3.1.2 og K3b 0.8.1

Jeg kan brænde alm. data cd'er og jeg kan brænde musik cd'er hvis jeg slår
"disc at once" fra. Jeg vil nu gerne kunne brænde musik som dao + jeg slet
ikke kan brænde cue/bin.

Jeg er ret overbevist om at det er cdrdao der laver balladen.

Hvis jeg i K3b indstillingerne ikke vælger nogen driver for jeg meddelelsen
om den mangler og at det nok er "generic-mmc" der skal bruges... jeg har så
som parametre for cdrdao (inde i K3b) skrevet "generic-mmc" så får jeg i
stedet fejlen:

ERROR: Expecting only on toc-file.
Cdrdao returnede en fejl! (kode1)
Operation not permitted

Men jeg er ret sikker på at der er cdrdao der ikke får den rigtige driver
ind, for hvis jeg under brugerparametre angive "blaa blaa" for jeg samme
fejl :-/

Jeg håber nogen kan hjælpe... jeg har søgt google tynd uden hjælp...
--

Mvh. Peter.
____________________________________

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 02-07-03 20:05

Peter Sepstrup skrev:

> Men jeg er ret sikker på at der er cdrdao der ikke får den rigtige driver
> ind, for hvis jeg under brugerparametre angive "blaa blaa" for jeg samme
> fejl :-/

Lige et screenshot af hvor jeg angiver driveren:

http://www.sepstrupnet.dk/k3b.jpg

--

Mvh. Peter.
____________________________________

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 02-07-03 22:48

Peter Sepstrup wrote:

> Lige et screenshot af hvor jeg angiver driveren:

Du skal skrive --driver generic-mmc i stedet. Jeg har også meldt det som en
bug at det ikke virker ud af boxen, men ingen har tilsyneladende gjort
noget ved det.

/Esben

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 02-07-03 23:11

Esben Skov Pedersen skrev:

> Du skal skrive --driver generic-mmc i stedet. Jeg har også meldt det som
> en bug at det ikke virker ud af boxen, men ingen har tilsyneladende gjort
> noget ved det.

Så får jeg den her smidt i hovedet:
http://www.sepstrupnet.dk/k3b2.jpg
ILLIGAL OPTION

Min er version 0.8.1 hvad er din for en?

Det er godt nok træls syns jeg... den nægter bare... :-/

Vi er enige om at det er sådan her den skal stå ik?:
http://www.sepstrupnet.dk/k3b3.jpg
--

Mvh. Peter.
____________________________________

Fra : Tux

Dato : 03-07-03 18:26

Peter Sepstrup wrote:

> [...]
>
> Det er godt nok træls syns jeg... den nægter bare... :-/
>
> Vi er enige om at det er sådan her den skal stå ik?:

Så virker det dælme.... man skulle vælge driveren samme sted som man vælger
brænder m.m. mystisk... men det virker nu!

--
Mvh. Peter.
____________________________________

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 04-07-03 00:24

Tux wrote:

> Så virker det dælme.... man skulle vælge driveren samme sted som man
> vælger brænder m.m. mystisk... men det virker nu!

Ja det er så mig der er Tux... jeg har lige geninstalleret fordi jeg lige
fik ændret lidt mere i nogle config filer end jeg kunne rette tilbage
igen... ups

--
Mvh. Peter.
____________________________________

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 04-07-03 15:25

Peter Sepstrup wrote:

> Så får jeg den her smidt i hovedet:
> http://www.sepstrupnet.dk/k3b2.jpg
> ILLIGAL OPTION
>
> Min er version 0.8.1 hvad er din for en?

0.9pre1.

Jeg kan ikke vælge driver der hvor man vælger brænder (under devices).

> Vi er enige om at det er sådan her den skal stå ik?:
> http://www.sepstrupnet.dk/k3b3.jpg

Jo.

/Esben