Middel mod skovflåt
Fra : Mari

Dato : 02-07-03 16:22

Netop hørt i radioen - naturligt middel mod skovflåter på
både dyr og mennesker. Givet af en dame, der har et hus
i Sverige - i et område med mange skovflåter.
Hun har ingen haft siden hun startede på at bruge denne
blanding :

1 liter vand bringes i kog i en gryde.
En hel bøtte tørret Rosmarin kommes i.
Røres godt i et stykke tid.
Stilles til afkøling.
Når det er koldt - sies rosmarinen fra.
Tilsæt 1 spiseskefuld hvidvins-vinaigre

Hældes på en forstøver - og forstøves på hunde og mennesker - = nul
skovflåter.

Lad mig høre, hvis andre har gode erfaringer med det.

/Mari

Fra : Jernladyen

Dato : 02-07-03 21:41

"Mari" skrev d. 02-07-03 16:22 dette indlæg :
> [...]
> i Sverige - i et område med mange skovflåter.
> Hun har ingen haft siden hun startede på at bruge denne

Hvor meget er der i en hel bøtte?? Eller er det bare de alm. glas??
Hilsen Jette

http://www.kandu.dk/

Fra : Mari

Dato : 03-07-03 10:06

"Jernladyen" <Jernladyen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor meget er der i en hel bøtte?? Eller er det bare de alm. glas??

Hun beskrev det som en af de almindelige krydderibøtter, man køber
i supermarkeder. Dvs. normalstørrelse. Eller tilsvarende fra en pose.

/Mari

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 03-07-03 10:06

Hej

Fortælles der hvor længe det virker?

Hilsen Carina

Fra : Mari

Dato : 03-07-03 22:09

"Carina Bach Hansen" <carina.bach(fjern dette )@hansen.mail.dk> skrev i
en meddelelse news:be0r89$t9d$1@sunsite.dk...
> Fortælles der hvor længe det virker?

Nej - det blev gentaget i eftermiddag........ men ikke dosis eller
holdbarhed.

Til gengæld forlød det, at svenskerne havde fået en offentlig bevilling

hvidløgkapsler - fordi de havde vist en virkning.
Det er svært at vide, hvad de rvirker - for jeg har også hørt at hvidløg
absolut ingen virkning har. Harv prøvet hvidløg, men min hund kaster
op af det.

/Mari

Fra : Liv Wallentinsen

Dato : 04-07-03 13:59

Jeg har brukt eplesidereddik blandet med vann og sprutet på mine hunder og
katter før vi går ut - forhold 50/50 : ingen flått
-liv

Fra : Jernladyen

Dato : 04-07-03 14:28

"Liv Wallentinsen" skrev d. 04-07-03 13:59 dette indlæg :
> [...]
> "Mari" <alohaloh@min.sol.dk> wrote in message

> Vi har ikke prøvet hvidløg på vores hund, men det er der en eller
anden "abekat" der gør. Næsten hver eneste dag kommer hun ind fra haven
og stinker af hvidløg, så man ikke kan være i stue sammen med hende. Jeg
har prøvet at finde ud af, hvem det er, men det er ikke lykkedes. Og det
er irrriterende, for hun er for tyk i forvejen. Jeg afskyr, når folk
fodrer andres hunde.
Det jeg i grunden ville sige, var, at hvidløg ikke virker på flåter. Det
skulle derimod virke på lopper. (Flåter har åbenbart ingen lugtesans).
Hilsen Jette

http://www.kandu.dk/

Fra : Doris

Dato : 10-07-03 12:47

Hvor kan man købe hvidvins-vinaigre henne ? mon det ikke også virker på
heste mod fluer ?