if rs.EOF then hent laveste id
Fra : pepss

Dato : 02-07-03 10:24

på siden http://www.team-blitz.dk/fotoalbum.asp er jeg ved at lave et
fotoalbum hvor man kan klikke på er billede og så se det i stort. vist man
vil se det næste kan man så trykke på fram. det går også godt nok indtil man
kommer til det siste billde.
jeg henter billederne fra en table ud fra id.
det jeg så vil er at når man kommer til siste billede (største id) skal man
starte forfra (minste id)
jeg har prøvet med:

strSQL = "select * from foto Where id = " & pID
set rs = Conn.execute(strSQL)
if rs.EOF then
strSQL = "select * from foto Where id = min(id)"
set rs = Conn.execute(strSQL) <== line 35
else
udskriv billede
end if

men det går jo så ikke.... jefg får fejelen:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Cannot have aggregate function in
WHERE clause (id=min(id)).

/fotoalbum.asp, line 35

nogen der her en god ide til hvordan man kan lave det?

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-07-03 10:53

"pepss" <olefriis@privat.dk> wrote in message

> select * from foto Where id = min(id)

select * from foto Where id in (select min(id) from foto)

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : pepss

Dato : 02-07-03 13:14

"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> mvh/Peter Lykkegaard
>

> "Peter Lykkegaard"skrev
> select * from foto Where id in (select min(id) from foto)

tak skal du ha! det var jo lige det der skulle til!