Hvordan kommer man i gang med PHP/MySQL?
Fra : Rune Hammerskov

Dato : 02-07-03 02:30

Jeg er efterhånden blevet ret god (synes jeg selv) til HTML og CSS. Nu er
problemet at jeg gerne vil til at gøre brug af en database (MySQL). Så vidt
jeg har forstået er PHP det bedste det bedste man kan bruge sammen med en
database, når indholdet i databasen skal vises på en hjemmeside.
Spørgsmålet er nu: Hvor og hvordan kommer jeg nemmest i gang med begge dele?

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-03 07:35

"Rune Hammerskov" <rhammerskov@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> database, når indholdet i databasen skal vises på en hjemmeside.
> Spørgsmålet er nu: Hvor og hvordan kommer jeg nemmest i gang med begge

Hej Rene.

Jeg er selv lige startet på databse og mysql stadiet.
http://www.webcafe.dk gav mig nogle gode indblik i hvordan det hele fungere.

Nærmere; http://www.webcafe.dk/artikler/php/ og
http://www.webcafe.dk/artikler/sql/

Mvh
FB
--
Er du ny på usenet? Så læs lidt på www.usenet.dk
--> www.DontDoIt.dk <-- Gratis SMS, Jokes og Unlock

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 02-07-03 09:27

Rune Hammerskov skrev:

> [...]
> med en database, når indholdet i databasen skal vises på en hjemmeside.
> Spørgsmålet er nu: Hvor og hvordan kommer jeg nemmest i gang med begge

Hejsa!

http://www.php-faq.dk/index.php?faq=3

der har vi samlet lidt af det bedste :)
--

Mvh. Peter.
____________________________________

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 02-07-03 09:46

"Rune Hammerskov" <rhammerskov@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> database, når indholdet i databasen skal vises på en hjemmeside.
> Spørgsmålet er nu: Hvor og hvordan kommer jeg nemmest i gang med begge

"Start på php" er et hægte fra DGI eller hvad det nu hedder. Kan klart
anbefales. Der står grundliggende php og MySQL

Fra : Rune Hammerskov

Dato : 02-07-03 11:00

Tak for svarene. Nu har jeg da noget at gå i gang med.

Fra : Tobias Michaelsem

Dato : 02-07-03 22:02

Rune Hammerskov wrote:
> Tak for svarene. Nu har jeg da noget at gå i gang med.

Jeg vil helt klart anbefale at bruge et database abstraktionslag -
f.eks. det udemærkede af slagsen der findes i PEAR - så du ikke binder
dig til én database.

Ikke mindst nu hvor der er 'problemer' med MySQL's nye licensbetingelser
og php5.

[ PEAR: http://pear.php.net/ ]