Umuligt for mig at inst. enten 98 eller ME
Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 02-07-03 01:42

Jeg sidder med et system hvor jeg prøver at installere enten Win98 eller
WinME på en af mine harddiske for at kunne spille bla. Xcom: Enemy Unknown.
(God klasikker

Soltek SL-75FRN-L
AMD 1700+ @ 2200 Mhz
Gforce 4 ti4200
1024 mb PC2700
Seagate V 120 gb
SB Audigy

Harddsiken jeg vil installere et af de to ældre styresystemer på er en 40 gb
Seagate IV. Disken fejler intet. Så snart jeg har installere Win98 og f.eks.
vil installere grafikkort-drivere kikser det fuldstændigt. Selv om det er de
rigtige drivere (Har prøvet de nyeste fra Nvidia, men også dem der fulgte
med grafikkortet) er de stadig ikke installeret efter genstart. Jeg prøver
så igen et par gange med nogle andre drivere og til sidst cracker computeren
bare helt. Altså, jeg er måske lige kommet ind i windows og så er det helt
umuligt bare at komme ind i "Denne computer". Det åbner simpelthen ikke.
Dette er bare et eksempel.

Så tænkte jeg "nå...skide være med 98...vi prøver ME". Symptomerne er bare
de samme. Jeg installerer som noget af det første nogle grafikkort-drivere
så jeg kan få et ordentlig billede. Windows beder mig om at genstarte....og
puf...ligesom i 98 er driverne tilsyneladende ikke installeret efter
genstart. Her efter jeg har genstartet et par gange, både alm. og i
fejlsikret, kan jeg slet ikke starte ME. Computeren loader simpelthen ikke
færdig ind i Windows.

Hvad sker der her? Det er ikke hardisken da jeg har prøvet ovenstående på en
helt anden harddisk og det hjælper ikke. Er det fordi 98 og ME ikke kan tåle
1 gb ram eller kører med 2200 Mhz? Eller er mit bundkort slet ikke
kompatibelt med ældre ver. af Windows? (Hvilket jeg ikke tror da det ville
være absurd...i hvert fald indtil videre)

/Jógvan Lindenskov

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 02-07-03 01:44

"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@SPAMISEVILhotmail.com> wrote in message

> Soltek SL-75FRN-L
> AMD 1700+ @ 2200 Mhz
> Gforce 4 ti4200
> 1024 mb PC2700
> Seagate V 120 gb
> SB Audigy

PS. Jeg kører til dagligt med ovenstående system på min 120 gb Seagate med
Windows XP installeret. Ingen problemer med noget hardware overhovedet.

Fra : KeNzO

Dato : 02-07-03 02:27

Det lyder som om det er driver konflikt et eller andet sted.

Når du ligger driver ind til de diverse hardware så prøv at skrive op
hvilket du har installeret og se derefter hvornår den crasher.

Har du opdateret alle driverne til dit hardware?

Fra : Casper H. [2620]

Dato : 02-07-03 11:38

For det første er det aldrig en god ide at installere OS med selv det mest
stabile overclock, så jeg vil nok anbefale dig at clocke ned.

Hvilket Ram-fabrikat har du? Der er mange der har problemer med en af
Samsungs serier på NF2-boards. Jeg vil foreslå dig at tage en 512 (da jeg
antager du har to...) klods ud og kun køre 133 fsb.

Mvh

Casper H.

Fra : Chipmand

Dato : 02-07-03 12:22

On Wed, 2 Jul 2003 02:42:17 +0200, "Jógvan Lindenskov"
> [...]

>WinME på en af mine harddiske for at kunne spille bla. Xcom: Enemy Unknown.

Jeg mener at ME & 98 kun understøtter op til 512 mb ram, jeg kan ikke
lige huske hvor jeg læste det.

Mvh
Chipmand

Fra : sls

Dato : 03-07-03 13:06

> Jeg mener at ME & 98 kun understøtter op til 512 mb ram, jeg kan ikke
> lige huske hvor jeg læste det.

Det er rigtigt, har selv haft problemet.
Der findes et prg. tror det hedder noget med cashman(er ikke helt sikker),
så kan ME køre med 1024, men det skal installeres med kun 512MB i maskinen.

Mvh sls