squid: problemer med maximum_object_size
Fra : Steven HB

Dato : 01-07-03 19:53

Hej,

Jeg har lige sat squid ver. 2.5 stable 3 op på min server. Nu har jeg
bare ét problem, som virkelig er begyndt at irritere mig. Jf.
http://squid.visolve.com/squid24s1/cache_size.htm#maximum_object_size,
burde det være muligt, at sætte grænsen for størrelsen af filer, som
squid skal cache. Problemet er selvfølgelig, at det vil den bare ikke.

Jeg har tilføjet 'maximum_object_size 32768 KB' til min squid.conf

Jeg har prøvede at slette mit cache-dir, hvorpå jeg har oprettede det igen
og kørte squid -z, efter jeg havde foretaget ændringen i min squid.conf
- uden held. Nogen der kan hjælpe?

--
/Steven H. Bergstedt - http://segal.dk
mail@segal.dk

The truth is rarely pure, and never simple.
-- Oscar Wilde

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 01-07-03 19:59

On Tue, 01 Jul 2003 20:52:46 +0200, Steven wrote:

> [...]
> ikke.

> Jeg har tilføjet 'maximum_object_size 32768 KB' til min squid.conf

Dvs. den cache alle de filer, der er større end 32 megabyte, som du
surfer rundt til ofte?

Mvh.

--
"The incurable weirdness poster child" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Steven HB

Dato : 01-07-03 20:02

On Tue, 01 Jul 2003 20:58:40 +0200, Adam Sjøgren wrote:

> Dvs. den cache alle de filer, der er større end 32 megabyte, som du
> surfer rundt til ofte?

Nej netop ikke. Den skal cache filer <= 32MB

--
/Steven H. Bergstedt - http://segal.dk
mail@segal.dk

You might have mail.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 01-07-03 20:27

In article <pan.2003.07.01.19.02.24.131772@segal.dk>, Steven HB wrote:
> Nej netop ikke. Den skal cache filer <= 32MB

Interessant. Har du et eksempel på en side _over_ 32MB der ryger i
alligvel?

Thomas, Vanløse

Fra : Steven HB

Dato : 01-07-03 20:33

On Tue, 01 Jul 2003 19:27:04 +0000, Thomas S. Iversen wrote:

> Interessant. Har du et eksempel på en side _over_ 32MB der ryger i
> alligvel?

eksempelvis:
http://kernel.org
http://sunsite.dk
http://microsoft.com
http://download.com
http://tucows.com
http://mp3.com

--
/Steven H. Bergstedt - http://segal.dk
mail@segal.dk

Never underestimate the
bandwidth of a station wagon
full of tapes.

Fra : Steven HB

Dato : 01-07-03 20:43

> Interessant. Har du et eksempel på en side _over_ 32MB der ryger i
> alligvel?

Men igen, jeg er mere interesseret i om nogen har erfaring med
maximum_object_size, som kender til denne problematik.

--
/Steven H. Bergstedt - http://segal.dk
mail@segal.dk

If a 'train station' is where a
train stops, what's a
'workstation'?

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 01-07-03 20:05

On Tue, 01 Jul 2003 21:02:29 +0200, Steven wrote:

> Nej netop ikke. Den skal cache filer <= 32MB

Har du et eksempel på en side, der ryger i cache'n, som ikke burde?

Mvh.

Fra : Steven HB

Dato : 01-07-03 20:13

On Tue, 01 Jul 2003 21:04:44 +0200, Adam Sjøgren wrote:

> Har du et eksempel på en side, der ryger i cache'n, som ikke burde?

Jeg tror ikke du har misforstået mit spørgsmål. Jeg ønsker at få squid til at
cache filer, som er lig med og mindre end 32MB.

--
/Steven H. Bergstedt - http://segal.dk
mail@segal.dk

Real computer scientists like
having a computer on their
desk, else how

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 01-07-03 20:18

On Tue, 01 Jul 2003 21:13:02 +0200, Steven wrote:

> Jeg tror ikke du har misforstået mit spørgsmål. Jeg ønsker at få
> squid til at cache filer, som er lig med og mindre end 32MB.

Jeg prøvede bare at finde ud af om du virkelig mente 32MB, for det
lyder som en ret ualmindelig grænse for en webcache.

Mvh.

Fra : Steven HB

Dato : 01-07-03 20:20

On Tue, 01 Jul 2003 21:18:15 +0200, Adam Sjøgren wrote:

> Jeg prøvede bare at finde ud af om du virkelig mente 32MB, for det
> lyder som en ret ualmindelig grænse for en webcache.

Det er vel ret irrelevant, om du finder grænsen ualmindelig?:)

--
/Steven H. Bergstedt - http://segal.dk
mail@segal.dk

Faith goes out through the
window when beauty comes in at
the door.

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 02-07-03 01:11

spamtrap@koldfront.dk (Adam Sjøgren) wrote in

> Jeg prøvede bare at finde ud af om du virkelig mente 32MB, for det
> lyder som en ret ualmindelig grænse for en webcache.

Det ved jeg ikke, hvis flere maskiner bag caching-proxy'en successivt skal hente samme
opdateringer til OS'et via ftp(rhn up2date-nox) eller http (windowsupdate) er 130 MB vel ikke af
vejen...
Den indstilling har jeg kørt med i et par år på min squid, og det virker fint. (Den cacher t. eks. _ikke_
store ISO-images)

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 01-07-03 20:23

On Tue, 01 Jul 2003 21:20:12 +0200, Steven wrote:

> Det er vel ret irrelevant, om du finder grænsen ualmindelig?:)

Naturligvis.

Men hvis det var en fejltagelse, KB<->B, så kunne dét jo være grunden
til at den ikke gjorde som du forventede.

Mvh.