Telmore GPRS..... Og hvad nu ???
Fra : *gavtyven*

Dato : 01-07-03 17:17

Hej
Jeg har nu også tilmeldt mig GPRS på min Siemens S55..

Og hvad nu ???
Jeg mener , hvad er der at kikke på via mobilen ????
Har i nogle sider ?? osv osv

--

Henrik Olesen
Randers

Fra : MaRk

Dato : 01-07-03 17:28

Hej

Jeg har lige tilmelt min S55 også.

Den skrev på displayet "de nye internet instillinger er blevet gemt"
Der stod at man skulle genstarte mobilen og så ville der gå op til 8 timer
før det virkede..

Mvh
Mark

Fra : *gavtyven*

Dato : 01-07-03 17:54

"> Jeg har lige tilmelt min S55 også.

> Den skrev på displayet "de nye internet instillinger er blevet gemt"
> Der stod at man skulle genstarte mobilen og så ville der gå op til 8 timer
> før det virkede..

Jo jo min den virker godt nok.....

Men hvad kan jeg bruge det til , det er det jeg mener ??

Er der nogle gode sider at kikke på `??

Fra : Søren C

Dato : 01-07-03 18:54

> [...]
> Jeg har nu også tilmeldt mig GPRS på min Siemens S55..
>
> Og hvad nu ???
> Jeg mener , hvad er der at kikke på via mobilen ????

Synes Tdc's wap side er et udemærket sted. Link til forskellige ting. Brugte
iøvrigt Wap rigtigt seriøst den anden dag da jeg skulle bestille biletter
til Palads Bio i kbh. Iøvrigt er krak også på med rute beskrivelse så
vidt jeg husker. Også en udemærket ting at drage nytte af...
Men glæder mig mere til når Wap 2.0 bliver mere udbredt. Det eneste sted jeg
kender indtil videre er Sonyericsson wap side som bruger farvebilleder osv
efter man har fortalt man har en SE fon med Wap2.0. I dette tilfælde SE
T310.

Venligst

Fra : Claus Nielsen

Dato : 01-07-03 20:37

> [...]
>efter man har fortalt man har en SE fon med Wap2.0. I dette tilfælde SE

Ja, TDC's WAP-portal er et udmærket sted med "links" til nyheder, De
Gule Sider og meget andet praktisk. WAP- og websiden esato.com er et
andet sted med mange bileder (både S/H og farve), ringetoner osv. Alt
er gratis! Måske mest til Sony Ericsson telefoner, men andre er vist
også ved at komme med.

Jeg har også fået Telmore's GPRS til at virke i dag (det tog de ca.
3-4 timer som alle snakker om). Jeg er selv lidt overrasket over at
jeg allerede har fået email til at virke på min Sony Ericsson T68i. En
GPRS data-forbindelse til en POP3-konto hos mit webhotel. Og det kører
bare, både med at sende og modtage, incl. vedhæftede filer osv! Så nu
kan jeg (endelig) læse min mail overalt

Hilsen en nybagt og yderst tilfreds GPRS-bruger,

Claus

PS: Husk at fjerne bogus. fra min mail-adresse, hvis du besvarer pr.
mail.

Fra : *gavtyven*

Dato : 01-07-03 21:00

> [...]
> GPRS data-forbindelse til en POP3-konto hos mit webhotel. Og det kører
> bare, både med at sende og modtage, incl. vedhæftede filer osv! Så nu

Fedt.... Evt du kan hjælpe mig med hvordan jeg får det til at virke på min.
Siemens S55 - Get2net - Tiscali - Tdc ( ja jeg har 3 mail add)

Fra : Claus Nielsen

Dato : 01-07-03 21:25

>Fedt.... Evt du kan hjælpe mig med hvordan jeg får det til at virke på min.
>Siemens S55 - Get2net - Tiscali - Tdc ( ja jeg har 3 mail add)

På TDC's side står der alt man skal bruge. Man skal først oprette en
"Internet GPRS Profil" og derefter benytte denne til at få forbindelse
med mailserveren. Prøv at kigge på siden:

http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/selvbetjening/opsaetning_til_mobilen/gprs_opsaetning/ericsson_t68/index.jsp

Siemens S55 ser ikke ud til at være der. Siemens S45 er der, men der
står ikke noget om opsætning af mail. I princippet er det jo de samme
informationer der skal indtastes i telefonen. Det er kun
brugerinterfacet der er forskelligt. Derfor kan du forhåbentlig bruge
ovenstående link til noget, selvom det er til en Sony Ericsson T68i.
Det afgørende er, at din telefon har en indbygget POP3 email klient.
(Det er kun lykkedes mig at få POP3 til at virke i førte omgang. IMAP
kunne jeg ikke umiddelbart få til at virke. Men der skulle vel være
åben for alle porte, ikke kun POP3?).

Det er afsnittene "Opsætning af datakonto til Internet via GPRS,
benyttes til e-mail og til Internet adgang fra PC, PDA eller lignende
med mobiltelefonen som modem." samt "Opsætning af E-mail (TDC Internet
e-mail konto) via GPRS " der er interessante. Og da det lader til, at
du har en mailkonto hos TDC skulle det være lige til at få den
konfigureret på din telefon. De andre burde dog heller ikke være noget
problem. Jeg har selv sat det op til en mailkonto hos Wannafind,
hvortil jeg forwarder relevant mail.

Held og lykke.

Mvh Claus

Fra : Pedersen

Dato : 01-07-03 21:46

Hej.

esato.com er vist ikke helt så gratis som du siger..ellers har jeg bare
misforstået noget... jeg kan ik få det til at virke gratis...

Mvh Tim

Fra : Claus Nielsen

Dato : 01-07-03 22:48

Hmm nej, de er begyndt at tage penge for nogle af tingene. Æv
Billeder og ringetoner til T68i'eren er gratis, men f.eks. polyfoniske
ringetoner skal man nu betale for.

Så helt gratis er det desværre ikke mere.

Mvh Claus