babys afføring (igenigen:o)
Fra : Musen

Dato : 01-07-03 15:24

Nu er Anton efterhånden ved at have fået sig en rytme, og alting kører
derudaf, men en ting bekymrer mig dog lidt; han kommer kun af med afføring
hver 3.-4. dag, og det er meget hårdt for ham når det skal ud. Faktisk
begynder han allerede dagen efter at han sidst kom af med noget, og kan
således presse næsten konstant i flere dage, og er meget irriteret over det.
Når det så endelig kommer ud er det helt almindeligt flydende som sådan
noget nu er i den alder (han er nu 6½uge)
Vi har været hos lægen, men der fik vi bare at vide, at det var meget
normalt at de ikke havde helt styr på at komme af med deres afføring, og så
fik vi noget Lactulose som vi skal give ham, indtil han har styr på det.
Men kan det virkelig passe, at man skal give et barn i den alder
afføringsmiddel, for at han kan komme af med det, eller kan vi gøre andet?
Håber der er nogen der har nogle erfaringer de vil dele

Venlig hilsen Mia

Fra : nicolehh

Dato : 01-07-03 16:11

"Musen" skrev d. 01-07-03 15:24 dette indlæg :

> [...]
andet?
> Håber der er nogen der har nogle erfaringer de vil dele

Vi gav også vores datter Lactoulose til at hjælpe med at komme af med
afføringen...
Inden vi gjorde det, endte det med at der var samlet så hård en klump at
hun ikke selv kunne komme af med det, det der skulle hjælp til, og da
det endelig kom ud skreg hun af smerte, da det var på str. med en
golfbold, og ca. lige så fast...

Desuden resulterede lactuosen i at hun havde konstant tynd afføring i et
par mdr. men hvad er så bedst...?!!?

Så mit råd vil nok være at komme igang med lactulose NU, inden det ender
galt for den lille stakkel...

Held og lykke med det...

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren B Rasmussen

Dato : 01-07-03 17:09

Hej Mia....

Jeg går ud fra, at du har fået af vide af jeres læge, hvor meget i hvor lang
tid og
hvad du skal holde øje med?. Hvis det er flydende skal du ikke fortsætte...
Jeg har en dreng på 6 år som også var på Antons alder, da han havde hård
mave
og fik laktolose. Det er ikke skadeligt...selvfølgelig skal man ikke
overdrive....

En anden måde, kunne være zoneterapi, hvis det går helt i hårdknude. Det vil
jeg varmt
anbefale. Flere af mine venner har benyttet sig af dette, til deres kære
små, med stor
"gevinst"......

Held og lykke.....

Hilsner fra Bianca

Fra : Rikke & Brian

Dato : 05-07-03 09:32

Hej.

Havde samme problem med vores dreng. Vi fik Laktulose på sygehuset med det
resultat, at Kristian blev helt og aldeles forstoppet, så vi måtte grave ham
ud flere gange om dagen. Så vi gik over til sveskejuice med godt resultat.

Men hvis du er mest tryg ved at bruge Laktulosen, så skal du gøre det, for
det er jo slet ikke sikkert, at Anton får nogle problemer. Så kan du jo
altid have det andet i baghånden.

Kan også anbefale zoneterapi. Det virkede godt nok ikke på maven, men
Kristian var MEGET afslappet, når vi kom hjem.

Held og lykke. Håber at det snart løser sig så han/I kan få ro.

Hilsen Rikke.

Fra : Musen

Dato : 08-07-03 06:39

> [...]
> Kristian var MEGET afslappet, når vi kom hjem.
>
> Held og lykke. Håber at det snart løser sig så han/I kan få ro.

Hej Rikke
Vi har nu prøvet Laktulose i en uges tid, og han har da godt nok afføring
nu, men ikke ret meget mere end før. Så nu overvejer jeg altså at prøve
svedskejuice, men kan han tåle det så tidligt, og hvor meget skal han have?
Venlig hilsen Mia

Fra : Rikke & Brian

Dato : 09-07-03 13:10

Hej.

Jeg ville starte med en lille dosis, fx 20-30 ml i døgnet. Vi har givet
Kristian det i hans flasker (modermælkserstatning), men nu er han blevet så
stor, at han drikker det af glas. Vi har trappet lige så stille op, og når
så afføringen har været blød/tynd har vi trappet lidt ud af det, så han kun
har fået det 1 gang i døgnet. Og det har drejet sig om ca 50-60 ml. Nu kan
han jo så også spise rosiner, så det hjælper på det. Men alligevel skal vi
være meget opmærksomme på hans mave, da han let bliver forstoppet.

Held og lykke med det. Men er du i tvivl om noget, så snak med jeres
sundhedsplejerske.

Hilsen Rikke.