Submit med grafik...kald af funktion i PHP
Fra : Gregor

Dato : 01-07-03 10:39

Hej Alle

Jeg sidder med et problem som i måske kan hjælpe med:
Jeg skal kalde en funktion i PHP, men kaldet skal komme fra en form submit
knap, med selvstændigt grafik. Det ser ud som følgende:

<INPUT NAME="Send" TYPE=image SRC="../../images/next.gif" alt="" width="70"
height="17" border="0"></td>

Når jeg trykker på overstående, vil den ikke bruge form variablen "Send" og
eksekvere nedstående script:

<?php
if (isset($_POST["Send"])){
setFieldValue("dk_looking_for", $_POST["dk_looking_for"]);
header("Location:basis2.php");
}
?>

Hvis jeg bruger en alm submit, altså:
<input name="Send" type="submit" value="submit">
Så går det fint, selvfølgelig...

Jeg har prøvet at ændre i denne:
<INPUT NAME="Send" TYPE=image SRC="../../images/next.gif" alt="" width="70"
height="17" border="0"></td>

til dette:
<INPUT NAME="Send" TYPE="submit" image SRC="../../images/next.gif" alt=""
width="70" height="17" border="0"></td>

Uden held......

Er der nogen af jer der ved hvordan det kan lade sig gøre at bruge
selvstændigt grafik i form elementet submit, og få et kald til en PHP
funktion

Håber i kan hjælpe...

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 01-07-03 10:48

Gregor skrev:

> [...]
>
> <?php
> if (isset($_POST["Send"])){
> setFieldValue("dk_looking_for", $_POST["dk_looking_for"]);

Hvor får form-elementet en værdi, som PHP kan aflæse? Prøv at smide en
value="foobar" ind i din <input ... />

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Gregor

Dato : 01-07-03 11:35

Den får en værdi fra argumenter i en funktion....men dette er ikke
problemet....
Ulrik(se efterfølgende svar), foreslog et hidden field, og det virker,
selvom jeg gerne ville have undgået dette...

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 01-07-03 11:42

Gregor skrev:

> Den får en værdi fra argumenter i en funktion....men dette er ikke
> problemet....
> Ulrik(se efterfølgende svar), foreslog et hidden field, og det virker,
> selvom jeg gerne ville have undgået dette...

Hvis du ikke tildeler et form-element en værdi, vil $POST['foobar'] være
NULL. Derfor vil dit eksempel altid være NULL. Ulriks eksempel tilføjer
en boolsk værdi til et element, som du så kan aflæse. Præcis lige som
jeg foreslog.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Gregor

Dato : 01-07-03 14:05

OK så misforstod jeg dig....undskyld...

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 01-07-03 10:49

Gregor wrote:
> Hej Alle
>
> <INPUT NAME="Send" TYPE=image SRC="../../images/next.gif" alt="" width="70"
> height="17" border="0"></td>

Dette burde virke, men den sender ikke "sigselv" med.
Hvis du vil have "Send" sat så lav et hidden felt og gem variablen deri.

ex:
<form ....>
<input type="image" .... />
<input type="hidden" name="Send" value="true" />
</form>

--
excuse of the day : solar flares
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 01-07-03 12:09

Gregor wrote:
> [...]
> Jeg skal kalde en funktion i PHP, men kaldet skal komme fra en form submit
> knap, med selvstændigt grafik. Det ser ud som følgende:

endnu en metode:

<form action="?Send=1" method="post">
<input type="image" src="..." />
</form>

--
excuse of the day : Browser's cookie is corrupted -- someone's been
: nibbling on it.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Dan Molberg

Dato : 01-07-03 12:19

"Gregor" <triner@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> <?php
> if (isset($_POST["Send"])){
> setFieldValue("dk_looking_for", $_POST["dk_looking_for"]);
Du skal lave den sådanne:
if (isset($_POST["Send_x"])){
eller
if (isset($_POST["Send_y"])){
istedet for
if (isset($_POST["Send"])){

-cut-

Fra : Per Thomsen

Dato : 01-07-03 14:07

Gregor wrote:
[snip]
> <INPUT NAME="Send" TYPE=image SRC="../../images/next.gif" alt="" width="70"
> height="17" border="0"></td>
[snip]

<http://dk.php.net/manual/en/language.variables.external.php>:
(Hvad er din ven? ^^^^^^)
--
IMAGE SUBMIT variable names

When submitting a form, it is possible to use an image instead of the
standard submit button with a tag like:

<input type="image" src="image.gif" name="sub">

When the user clicks somewhere on the image, the accompanying form will
be transmitted to the server with two additional variables, sub_x and
sub_y. These contain the coordinates of the user click within the image.
The experienced may note that the actual variable names sent by the
browser contains a period rather than an underscore, but PHP converts
the period to an underscore automatically.
--
MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/

Fra : Gregor

Dato : 01-07-03 14:15

OK...Man lærer noget nyt hverdag.....Tusinde tak for hjælpen til alle...