Fejlmeddelelse ved 1. opstart.
Fra : rondo

Dato : 30-06-03 22:04

Jeg har lige samlet min nye PC med et ASUS P4C800 Deluxe bundkort, 120
GB Maxtor SATA HD m.m. Men når jeg starter computeren op, får jeg
følgende fejlmeddelelse efter, at den først scanner for IDE drives:
"No drive attached to FastTrak controller. The BIOS is not installed".
Jeg har rigtig nok ikke installeret nogen BIOS, da jeg ikke har
mulighed for at lave den påkrævede boot diskette med bundkortets
originale BIOS, som skal kopieres fra den CD-Rom, som fulgte med
bundkortet. Jeg skal lige nævne, at jeg har tilsluttet HD med et SATA
kabel til SATA1 på bundkortet. Hvad menes der med "No drive to
FastTrak controller"? Er der nogen, der kan hjælpe mig med ovennævnte
problem, da jeg meget gerne vil i gang med at bruge min nye computer?

Jeg kan i øvrigt også godt boote fra en Windows XP CD-Rom, men kan jeg
installere et OS, uden først at have installeret BIOS?

Med venlig hilsen

rondo
______________________________
I'm the captain on this ship........
and I have my wife's permission to say so.....

Fra : BorreBoy

Dato : 01-07-03 08:46

"rondo" <rondo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> følgende fejlmeddelelse efter, at den først scanner for IDE drives:
> "No drive attached to FastTrak controller. The BIOS is not installed".

Det er fordi du ikke kører RAID. Slå det evt. fra i BIOS.

> Jeg har rigtig nok ikke installeret nogen BIOS,

Naturligvis er der installeret en BIOS.
Du kan hente den nyeste (ver. 1007) på www.asus.com
Det er ret let at opdatere den. Opret en bootdisk i Win XP (formater
a-drev), og kopier de downloadede filer dertil.

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Falcon© [2635]

Dato : 03-07-03 22:06

> [...]
> ______________________________
> I'm the captain on this ship........
> and I have my wife's permission to say so.....

Du skal bare slå RAID fra men osse "IEE1394" med mindre du bruger SATA!

Den sidste nye BIOS er version 1008.

Mvh.
FalconDK©John [2635]

Fra : fox

Dato : 04-07-03 14:40

"Falcon© [2635]" <FalconDK@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "rondo" <rondo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal bare slå RAID fra men osse "IEE1394" med mindre du bruger SATA!

> [...]

Enig det er Raiden der skal slåes fra