Chilkat FTP komponent problem
Fra : Jacob Nielsen

Dato : 30-06-03 21:32

Hej

Jeg bruger et FTP komponenet fra Chilkat
(http://www.chilkatsoft.com/chilkatFtp.asp) til at uploade en fil der bliver
sendt via en formular. Det var også let nok at lave, men nu vil jeg gerne
undgå at filen bliver uploadet (eller i bedste fald bare renamet) hvis den
eksisterer i forvejen på serveren. Den foreløbige kode står herunder..

Mvh. Jacob

<%
'## Create object
Set objConnect = Server.CreateObject("Chilkatftp.ChilkatFTP")

'## Get hostname
objConnect.HostName = Session("ftp")

'## Get FTP username
objConnect.Username = Session("ftp_username")

'## Get FTP password
objConnect.Password = Session("ftp_password")

'## Connect to server
objConnect.Connect()

'## Get connect status
If objConnect.IsConnected = 1 Then

'## Change dir
objConnect.ChangeRemoteDir(Session("upload_directory"))

If objConnect.MPutFiles(Request.Form("fileupload")) = 1 Then
Response.Write "File uploaded!"
Else
Response.Write objConnect.ErrorLogHtml
End If

Else

Response.Write "Failed to connect to the server!"

End If

'## Disconnect
objConnect.Disconnect()
%>

Fra : Jakob Andersen

Dato : 30-06-03 23:01

Jacob Nielsen skrev:
> [...]
> undgå at filen bliver uploadet (eller i bedste fald bare renamet) hvis den
> eksisterer i forvejen på serveren. Den foreløbige kode står herunder..

Nu kender jeg ikke lige den pågældende komponent, men hvis den ikke har
en metode til at se om en fil eksisterer så kan du måske gøre en af
følgende:

- Hent en directory listing fra FTP mappen og brug string operationer
til at se om filen er der.
- Omdøb filen til det samme navn igen, hvis filen ikke eksisterer vil
denne process højst sandsynligt returenere falskt.

--
Jakob Andersen