Tælle antal rækker i en MySQL db
Fra : Anders Jacobsen

Dato : 30-06-03 19:27

Hej NG

Hvordan får jeg mySQL til at fortælle hvor mange rækker der er i en bestemt
database? Jeg bruger php til at kommunikere med db'en...

Mvh. Anders Jacobsen

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 30-06-03 19:29

"Anders Jacobsen" <anders@FJERN.ichtys.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Hvordan får jeg mySQL til at fortælle hvor mange rækker der er i en
bestemt
> database? Jeg bruger php til at kommunikere med db'en...

Der var jeg lige lidt for hurtig... Jeg mener selvfølgelig at den skal
fortælle hvor mange rækker der er i en TABEL, og ikke en hel database :)

Undskyld fejltagelsen...

Mvh. Anders Jacobsen

Fra : Jonas Jalling

Dato : 30-06-03 19:34

Anders Jacobsen wrote:
<snip>
> Der var jeg lige lidt for hurtig... Jeg mener selvfølgelig at den skal
> fortælle hvor mange rækker der er i en TABEL, og ikke en hel database
> [...]

Hej Anders,

Du kan bruge følgende:
SELECT count( * ) FROM 'table'
Den returnerer det antal rækker der er i tabellen.

--
med venlig hilsen
Jonas Jalling

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-03 21:02

"Jonas Jalling" <jonas@jalling.dk.invalid> wrote in message
> Hej Anders,
>
> Du kan bruge følgende:
> SELECT count( * ) FROM 'table'
> Den returnerer det antal rækker der er i tabellen.

Hej Jonas.
Jeg står også og kunne bruge mysql til at fortælle hvor mange rækker der er
i min tabel.

<?php
$conn = mysql_connect("localhost", "dontdoit_dk", "XXXXXX");
mysql_select_db("dontdoit_dk");
$data = mysql_query("SELECT count(*) FROM 'smsjokes'");
echo "Der er " . $data . " rækker i tabellen";
//close db conn
?>

Dette udskriver blot; "Der er rækker i tabellen".

Noget jeg mangler?

mvh
FB
--
Er du ny på usenet? Så læs lidt på www.usenet.dk
--> www.DontDoIt.dk <-- Gratis SMS, Jokes og Unlock

Fra : Jonas Jalling

Dato : 30-06-03 21:03

FB wrote:
> [...]
> echo "Der er " . $data . " rækker i tabellen";
> //close db conn
>>

> Dette udskriver blot; "Der er rækker i tabellen".

Ja, undskyld... Der skulle selvfølgelig ha' stået:
echo "Der er " . $data[0] . " rækker i tabellen";

Jonas Jalling

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-03 21:11

> Ja, undskyld... Der skulle selvfølgelig ha' stået:
> echo "Der er " . $data[0] . " rækker i tabellen";

Ikke undskylde! Du hjælper jo os andre.
Det udskriver stadig Der er rækker i tabellen.

Virker ovenstående hos dig?

mvh
FB

Fra : Jonas Jalling

Dato : 30-06-03 21:13

Jonas Jalling wrote:
<snip>
Jeg prøver lige en sidste gang.

Det her virker. Nu har jeg endda testet det
$query = "SELECT COUNT(*) from track";
$result = mysql_query($query);
$row = mysql_fetch_row($result);
echo "Der er " . $row[0] . " rækker i tabellen\n";

Undskyld at jeg har ledt folk på vildspor.
Jonas Jalling

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-03 22:03

> [...]
> $result = mysql_query($query);
> $row = mysql_fetch_row($result);
> echo "Der er " . $row[0] . " rækker i tabellen\n";

Jaaa, det virker dælme! ;)

> Undskyld at jeg har ledt folk på vildspor.

Ikke undskylde! Jeg synes det er så sejt at folk som dig vil hjælpe og bruge
tid på os mindre 'kloge'.

Tusind takker Jonas.

mvh
FB