hvid kridt/oliefarver??
Fra : Per R

Dato : 30-06-03 14:39

Hej NG!

Jakob har desvære forvekslet sit kridt med oliefarver på hans tavle.
Er der nogen her, der har en ide om hvordan jeg får oliefarverne af??, så
han igen kan bruge tavlen til hvid kridt.

Venlig hilsen
Jakob´s mor

Fra : Tine Andersen

Dato : 30-06-03 18:16

"Per R" <eros@(fjern)mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen her, der har en ide om hvordan jeg får oliefarverne af??, så
> han igen kan bruge tavlen til hvid kridt.

Prøv at varme farven op med en hårtørrer og så tørre med køkkenrulle, mens
det er blødt/smeltet. Det tog det meste på fyrretræsbordet.

Tine

Fra : Lykke

Dato : 30-06-03 20:54

jeg tror, at jeg ville gnide godt med madolie.

Fra : Anne

Dato : 15-07-03 07:43

> [...]
> Er der nogen her, der har en ide om hvordan jeg får oliefarverne af??, så
> han igen kan bruge tavlen til hvid kridt.

Hej Jakob's mor.
Prøv med malerrens! Altså det som du bruger til at vaske væggene af med...
det har virket her! Men tavler er jo forskellige .. men prøv!!!
Anne

Fra : Lykke

Dato : 15-07-03 18:29

kan malerens grundrengøring ikke tage farven væk, så skulle du prøve at
smøre tavlen
ind i madolie, det måske kunne opløse oliefarven.

Fra : Anne

Dato : 15-07-03 19:45

Madolie? Kan det tage det?