Hvor køber man sandorm?
Fra : Blue

Dato : 30-06-03 12:51

Hej

Min søde svigerfar har inviteret os ud for at fiske fladfisk fra hans
båd, men han bad mig om at finde ud af hvor vi kan købe sandorm.

Jeg har led rundt omkring på nettet, men kan ikke rigtigt finde noget
i nærheden af hvor vi bor eller hvor vi skal sejle fra.

Vi bor i Ølstykke og skal sejle ud fra Frederiksværk.

Hvor kan man være heldig at købe sandorm i disse områder?

Mvh Blue

Fra : Tidemand

Dato : 30-06-03 13:49

Hey

Mon ikke der ligger en fiske el. en sportsforretning med fiskeudstyr prøv
der. du kunne ringe først. Jeg kender 3 steder i Hvidovre hvis det hjælper
dig.

Fra : benny

Dato : 30-06-03 19:39

hej Blue
gå ned på stranden og stamp dem selv
hvis du kender et sted med sandstrand er det rimligt let at stampe ormene
et god sted kan du godt stampe 20-30 orm på 10min
når du har fanget ormene så læg dem i et tørt stykke avispapir så kan de
godt holde sig friske i flere timer
held og lykke
benny

Fra : Stefan

Dato : 01-07-03 08:17

> Hvor kan man være heldig at købe sandorm i disse områder?

Hvis du kommer i nærheden af københavn, så kan "Rødovre Sport" (tror jeg den
hedder) på Roskildevej i Rødovbre anbefales. De har alle slags orm til
fornuftige penge.

I øvrigt kan jeg varmt anbefale børsteorm til fladfisk. Jeg var selv ude i
lørdags uden for Helsingør - masser af flade og småtorsk. Ud over at
børsteormene er utroligt ulækre med lange "hår" på siden, og evnen til at
bide med deres små "tænder" foran, så fanger de fantastisk. Desuden har de
den fordel, at de kan deles i 2 dele, uden at de splatter helt ud.
De kostede iøvrigt 25 kr pr bakke (10-12 stk orm) derude i Rødovre.

Stefan
PS: husk ikke at have dem liggende flere dage, og at opbevare dem på køl
indtil du skal bruge dem

Fra : Jan Hansen

Dato : 01-07-03 14:32

Det kan man da i fiske- og jagt forretningen i nørregade (gågaden) i
Frederiksværk

Eller i sportsforretningen i Hundested og uden for dens åbningstider i
kiosken på Hundested havn.

Mvh Jan Hansen

Fra : Rene Jensen/Allerød

Dato : 01-07-03 15:00

Hejsa

Måske er det bare mig, men jeg har aldrig - aldrig kunnet købe orm i
kiosken på havnen. De glor nærmest åndsvagt på en, når man spørger efter
orm.

Ellers har jeg en fornemmelse af, at der er flere orm i de "pakker" du
køber i sportsforretningen i Hundested, end de fleste andre steder.

René

"Jan Hansen" <jh@fa.dk> writes:
>Det kan man da i fiske- og jagt forretningen i nørregade (gågaden) i
>Frederiksværk
>
>Eller i sportsforretningen i Hundested og uden for dens åbningstider i
>kiosken på Hundested havn.

fast signatur__________________________________________________________
Hvis du en dag skal skrive til mig via Internettet, så prøv denne adresse:
rene.gf@net.dialog.dk

Fra : Jan Hansen

Dato : 02-07-03 10:11

Jeg har adskillige gange købt sand- og børsteorme i kiosken på havnen. Og i
mange år.

Men de har dem som regel kun når sportsforretningen lukker. Ejeren af
sportsforretningen kører ned til dem efter lukketid med dem han har tilbage.

Mvh Jan Hansen

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-07-03 15:56

Har du kigget her: www.agnsiden.dk?

--
-Jens B.

Fra : Blue

Dato : 02-07-03 10:45

> Vi bor i Ølstykke og skal sejle ud fra Frederiksværk.
>
> Hvor kan man være heldig at købe sandorm i disse områder?

Tusinde tak for alle jeres svar. Jeg ringer nok til fiske- og jagt
forretningen i nørregade inden vi tager op til båden, har de så ikke
nogen, så må de andre muligheder tages i brug.

*SSS* Det med "stepdansen i vandkanten" vil jeg nok prøve end dag hvor
det ikke er helt så nødvendigt at få et godt "ormeudbytte".

Tak igen
Blue (og fra min tre-årige datter der glæder sig vildt til at fiske,
bare mor sætter ormen på! - gyys!)