Laksefiskeri - Norge - 2004
Fra : Henning Ramsløv

Dato : 30-06-03 12:32

Jeg skal fejre min 50 års fødselsdag næste år til sommer. Jeg har fisket
laks i Norge i mange år, og har fået mange spydige bemærkninger fra mine
jagtvenner: Hvordan kan du vide du fisker efter laks, når du aldrig fanger
nogen o.s.v. Nu skal det være slut, så derfor har jeg besluttet at invitere
mine venner til laksefiskeri, så kan de selv prøve hvor svært det kan være.

Derfor søges et elv-vald til leje i en uge i periode uge 27 til 32 næste år
(2004), hvor vi kan fiske efter laks med flue, blink, dup o.s.v. Holdet vil
bestå af ca. 8-10 laksefiskere (primært) nybegyndere. Tre af os vil
medbringe vores koner. De vil være os behjælpelig med maden (+ ca. 3-4
børn). Lejemålet skal også indeholde mulighed for beboelse.

Er der nogen, som kan være mig behjælpelig med at finde det rette vald.

Med venlig hilsen
Henning Ramsløv
Privat e-mail: henning.ramsloev@mail.dk

Fra : John Hilt

Dato : 01-07-03 13:25

Mon, 30 Jun 2003 13:31:40 +0200 Henning Ramsløv wrote.

>Er der nogen, som kan være mig behjælpelig med at finde det rette vald.

www.bjerkreimselva.no/

Vannstand over 1,2 meter er ofte en forutsetning for fangst:

<http://www2.nve.no/h/hd/plotreal/H/0027.00025.000/index.html>

--

_/_/_/ -=jh=-

Fra : Henning Ramsløv

Dato : 03-07-03 10:42

Hej John.
Du skal have mange tak for dit forslag. Jeg har fået flere anbefalinger på
netop denne elv. Jeg har allerede sendt nogle forespørgsler om mulighederne
til laug-formanden for Bjerkreimselva, så mon ikke det falder i hak.
Jeg forventer, at vi vil blive i alt over hele ugen ca. 20 fiskere. Tre af
os vil have konerne med, så vi også har en chance for at få lidt godt til
maven.
Endnu engang tak for din hjælp.

MVH
Henning Ramsløv

Fra : John Hilt

Dato : 06-07-03 13:56

G'day all!
On Thu, 3 Jul 2003 11:42:16 +0200 Henning Ramsløv wrote:

> [...]
>os vil have konerne med, så vi også har en chance for at få lidt godt til

Da skal du vite at det kun er på den nederste delen av elven man kan
leie elvestrekninger. Der er det mest fisk, og fryktelig dyrt.

Ellers er det soneinndeling med fiskekort for hver sone. Jeg er selv
aktiv i sone 3. Vi ses, måske.

PS: http://www.bjerkreimselva.no/flue.htm

--

- Den vor Herre giver et embede fratar han ogsaa forstanden.