linieskift i tekstfelte
Fra : 2R

Dato : 30-06-03 10:03

- jeg må hellere indrømme allrede nu, jeg er nybegynder i PHP - mySQL :)

sidder og er ved at lave en side der skriver tekst til databasen via forms -
hvilket er tilpas simpelt til at fungere fint.

nu er mit problem: hvordan laver man et simpelt system, så et linieskift
(læs; enter) bliver gemt som et linieskift, så teksten ikke bare bliver vist
i en lang køre. evt ved at indsætte <br> ???

håber i forstår problemstillingen ;)
--
*************
TKT Member

Fra : Bjarne

Dato : 30-06-03 10:18

On Mon, 30 Jun 2003 11:02:52 +0200
"2R" <kazie@tktux.linux.dk> wrote:

> nu er mit problem: hvordan laver man et simpelt system, så et linieskift
> (læs; enter) bliver gemt som et linieskift, så teksten ikke bare bliver vist
> i en lang køre. evt ved at indsætte <br> ???

Funktionen nl2br() klarer det for dig i en håndevending.

http://dk.php.net/manual/en/function.nl2br.php

- Bjarne

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 30-06-03 13:13

2R skrev:

> [...]
> (læs; enter) bliver gemt som et linieskift, så teksten ikke bare bliver
> vist i en lang køre. evt ved at indsætte <br> ???

Jeps... tjek faq'en
http://www.php-faq.dk/index.php?faq=19

--

Mvh. Peter.