Er Linux virkelig så "tung" ?
Fra : ab

Dato : 30-06-03 09:21

Linux Mandrake 9.1 installation igen, igen - på bærbar uden CD-rom drev, men
kørende med Windows 98 og med mulighed for kopiering af installations-CD i
småbidder via Zip-drev.

Nogen der gider give mig en hånd (måske lidt mere hjælp end normalt) - jeg
har prøvet at kopiere hele CD-1 over i roden på min bærbare. En
efterfølgende opstart på Linux boot-diskette (til harddisk), giver mig kun
som svar hvilke filer der ligger i roden - og spørger efter ISO-filer. Der
er et bibliotek på Linux-CD´en med ISO-filer, men det hjælper ikke at
henvise installationen hertil ?

Evt. et link til "how-.to" ville også være meget kærkommen.

MVH ab / Arne Bruun

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 30-06-03 16:34

"ab" <ab_brs@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> henvise installationen hertil ?
>
> Evt. et link til "how-.to" ville også være meget kærkommen.

Har du netværk på maskinen ?

Jørn

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 30-06-03 17:23

ab wrote:
> Linux Mandrake 9.1 installation igen, igen - på bærbar uden CD-rom drev,
> men kørende med Windows 98 og med mulighed for kopiering af
> installations-CD i småbidder via Zip-drev.

Du kan installere Linux på følgende måder:

1) Installer gennem netværkskortet, så den henter installationsfilerne fra
f.eks. en FTP server.
2) Flyt harddisken over på en anden computer vha. en 2,5" adapter, installer
den der, og flyt den tilbage i din bærbare efter endt installation.

Du skal alligevel slette din Windows partition under installation, så det
dur ikke at have CD'en liggende på denne. At kopiere CD'en ind på
harddisken giver kun mening, hvis du kopierer det ind på en partition som
Linux ikke skal installeres på - men så spilder du værdifuld harddisk plads
på det.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 30-06-03 17:53

In article <3efff29f$0$76048$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, ab wrote:
> Evt. et link til "how-.to" ville også være meget kærkommen.

Lidt muligheder:

* Sæt disken fra den bærbare i den stationære via en adapter og
installer på den måde
* Vælg en distribution hvor du kommer med 1-5 disketter og derefter
kan installere over et netstik og/eller nettet.
* Slackware giver vist mulighed for at du kan kopiere filerne
over på harddisken og så starte via en startdiskette. Jeg vil
dog ikke anbefale dig slackware hvis du ikke har prøvet linux før.

Thomas, Vanløse