MSSQL, fejl ved decimaludregning
Fra : Morten Snedker

Dato : 29-06-03 22:45

Set ListePris = [ListePris] + ([ListePris]*(50/100))
Opdaterer IKKE min pris

Set ListePris = [ListePris] + ([ListePris]*(100/100))
Opdaterer min pris korrekt

Set ListePris = [ListePris] + [ListePris]*(0.5)
Opdaterer min pris korrekt

Ændrer jeg i regionale indstillinger fungerer begge af de to øverst
eksempler fint (med punktum som decimalseperator).

Findes der er en SET kommando som kan gøre hvad jeg har brug
for...eller andet?

mvh /Snedker
---
Svar venligst under det citerede
Klip og udelad, hvad du ikke besvarer

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-06-03 07:15

"Morten Snedker" <morten@nospam_dbconsult.dk> wrote in message

> Ændrer jeg i regionale indstillinger fungerer begge af de to øverst
> eksempler fint (med punktum som decimalseperator).

Ach det kære punktum/komma problem

> Findes der er en SET kommando som kan gøre hvad jeg har brug
> for...eller andet?

Du bygger sætningen lokalt i klienten byg den på serveren i stedet

Jeg har svaret i dk.edb.database.ms-access

mvh/Peter Lykkegaard