HJÆLP en komplet nybegynder
Fra : Henrik Borré

Dato : 29-06-03 21:02

Hej NG

Jeg søger noget hjælp til anskaffelse af lidt fiskegrej. Jeg har nu fisket
nogle gange med lånt grej fra både kyst og kutter, men her til sommerferien
vil jeg gerne have mit eget udstyr.

Spørgsmålet er nu hvilket udstyr jeg skal investere i. Jeg forestiller mig
at fiske fra jolle/kutter og kyst. Jeg går ud fra, at det jeg skal have til
dette formål er et kystsæt...eller?

Er nedenstående sæt helt ved siden af?
- Ron Thompson XPS Explorer 4-delt stang
- Okuma Tamoka TM 530 hjul
- Ekstraspole til hjulet
- Transportrør til stangen
- Rapala Long Cast 0,25 line på begge spoler
Pris: 899,- (tilbud fundet på nettet)

Kan det i øvrigt betale sig at købe på nettet (det kan det jo med så meget
andet? Og i givet fald, hvilke sites er værd at kigge nærmere på? Danske
vs. udenlandske?

På forhånd tak for svar, kommentarer og råd.

Mvh
Henrik Borré

Fra : Mich@el

Dato : 30-06-03 00:16

Hej Henrik.

"Henrik Borré" skriver:

> [...]
> at fiske fra jolle/kutter og kyst. Jeg går ud fra, at det jeg skal have til

Jeg har købt dette sæt, valgte 9,6 fod lang stang. Rigtigt godt kyst/båd sæt.
http://www.huntershouse.dk/tilbud/spin/shimanonexavecharokee.html

Mvh.
Michael

Fra : Palle Pindarm

Dato : 30-06-03 05:09

"Mich@el" <ms@sport.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Henrik.
>
> "Henrik Borré" skriver:

> Jeg har købt dette sæt, valgte 9,6 fod lang stang. Rigtigt godt kyst/båd
> [...]

Det ser ud til at være et glimrende sæt, selvom salgsteksten er noget værre
ævl. De påstår, at det er IM8 kulfibre, stangen er lavet af. Hvorfor står
der så IM7 på selve stangen? (se billedet)
Men det ser fint ud. Jeg fisker selv med Ron Thompson og Shimano, og det har
aldrig givet mig problemer.

Fra : Jan Bachman

Dato : 30-06-03 07:21

>Det ser ud til at være et glimrende sæt, selvom salgsteksten er noget værre
>ævl. De påstår, at det er IM8 kulfibre, stangen er lavet af. Hvorfor står
>der så IM7 på selve stangen? (se billedet)

Skarpsindigt

Hvad er forskellen på IM7 / IM8 / IM?.
Jeg kender ikke betegnelsen.
En flad søgning på Google resulterer i oplysninger om proteiner... 8-|

/Jan

Fra : Jan Bachman

Dato : 30-06-03 07:24

>En flad søgning på Google resulterer i oplysninger om proteiner... 8-|

Jeg formoder ikke det handler om, hvor længe man kan leve af at gnave
på sin fiskestang, hvis man ikke kan fange noget... 8-D

/Jan

Fra : Mich@el

Dato : 30-06-03 11:35

Hej Palle.

Palle Pindarm skriver:

> [...]
> der så IM7 på selve stangen? (se billedet)
> Men det ser fint ud. Jeg fisker selv med Ron Thompson og Shimano, og det har

Når jeg køber fiskegrej så glemmer jeg alt om reklamegejlet.

Jeg opsøger forretningen og tjekker det hele igennem, og det gjorde jeg også med
det pågældende sæt.

Shimanos hjul er i forvejen kendt god fort deres sublime lineoplæg, og Ron
Thompson er da kendt for rimeligt seriøse stænger, og den pågældende stang er
rigtig lækker.

Mvh.
Michael