Maskine til montering af garn søges
Fra : Martin

Dato : 29-06-03 20:46

Er der nogle der ved hvor man kan finde symaskine til maskinmontering af
fiskegarn.
Er efterhånden blevet lidt træt af at montere i hånden.
Vi er nogle stykker som vil anskaffe en til fælles brug.

/Martin

Fra : Thomas

Dato : 29-06-03 20:54

Ha ha ha ha ha ha........
Thomas

Fra : Allan Eriksen

Dato : 30-06-03 18:47

øhh...hvad har du gang i? Med mindre du kender manden og har en god grund
til at grine, så lad da lige være med at grine af manden - spørgsmålet er
vel meget fair!

holst

Fra : Martin

Dato : 30-06-03 22:14

Det handler vist om den evige "diskussion" om
hvorvidt spørgsmål der omhandler garnfiskeri, har
noget at gøre i denne NG. For nogle personer er
det vist umuligt at forestille sig at man kan have
interesse for begge ting.

Og det er IKKE for at starte en tråd om dette.

Men tak for ordene Holst.

/Martin

Fra : nUmberNine

Dato : 01-07-03 07:50

Her handler det om lystfiskeri, ikke om sorte penge !

Fra : Michael

Dato : 01-07-03 12:35

Ta' den!

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-03 16:50

Eller Barbie dukker

Fra : Allan Eriksen

Dato : 01-07-03 19:52

"nUmberNine" <9@spam.com> wrote in message
> Her handler det om lystfiskeri, ikke om sorte penge !

Så vidt jeg kan se, så handler det vist kun om at svine folk til som ikke
har helt den samme interesse som dig selv...flot, og da slet ikke særligt
snæversynet!

mvh
Holst

Fra : nUmberNine

Dato : 02-07-03 09:38

Jeg betragter garnfiskere/Fritidsfiskerne som dem som har nedsablet den
vilde bestand af ørred på kysten, så når deres interesse kun bæres oppe af
ihærdige lystfiskere som er årsag til udsætningerne har jeg ærlig talt ikke
meget tilovers for deres "interesser" !

Fra : holst

Dato : 02-07-03 11:56

On Wed, 02 Jul 2003 08:37:44 +0000, nUmberNine wrote:

> [...]
> af ihærdige lystfiskere som er årsag til udsætningerne har jeg ærlig
> talt ikke meget tilovers for deres "interesser" !

Hhmmm, for det første, så er min opfattelse at der er flere ørreder end
der har været i mange år, til trods for fritidsfiskernes tilstedeværelse.
For det andet, så fisker jeg selv med både garn og stang, og det er
indtil videre lykkedes mig at fange en ørrede i år i garn. Til gengæld
har flere af mine venner fanget over 20 ørreder på stang. En enkelt endda
64 ørreder i år på stang. Så vidt jeg lige kan huske, så er antallet af
stangfiskere betydeligt større end antallet af garnfiskere, og derfor
tror jeg at stangfiskere fanger en del flere ørreder på landsplan end
fritidsfiskerne, ovenstående taget i betragtning. Mht. effektiviteten, så
er der ingen tvivl om at et garn er mere effektivt end en fiskestang, men
med de hårde regler der er påtrykt garnfiskeriet (100 meters reglen
og fredningsbælter), så tror jeg at det forholder sig således at
stangfiskere fanger langt flere ørreder end fritidsfiskere. Det skyldes
simpelthen den kendsgerning at stangfiskerne har hele 100 meters bæltet
rundt om landet for sig selv, og det er jo primært har at ørrederne kan
fanges i langt størstedelen af tilfælde!

mvh
Holst

Fra : Thomas

Dato : 02-07-03 12:40

De undersøgelser der er lavet over fangstfordelingen, vistnok fra
Limfjorden, viser at ca. 90% af ørrederne fanges i garn. Garnene æder mest
uanset hvad der opleves af heldige/dygtigere "stang"fiskere.
Thomas

Fra : Allan Eriksen

Dato : 02-07-03 16:42

> [...]
> Limfjorden, viser at ca. 90% af ørrederne fanges i garn. Garnene æder mest
> uanset hvad der opleves af heldige/dygtigere "stang"fiskere.

Der kan slet ikke være nogen tvivl om at garn er mere effektive redskaber
end en fiskestang, men med de begrænsninger der er pålagt garnfiskeriet, så
vil jeg mene at stangfiskerne har en bedre chance for at fange ørreder end
garnfiskerne. Tager man nu feks. en fjord som Mariager Fjord som meget
hurtig bliver dyb, ja der er det stort set umuligt at fange ørreder i garn.
Derimod stangfiskerne, som står overalt dernede, de har hele 100 meter zonen
for dem selv, og det er der ørrederne går. Jeg prøver ikke at tale for at
100 meter zonen ikke er en god ting, for det er den bestemt, men jeg er træt
af at høre at fritidsfiskerne fanger "ohhh, så mange ørreder" - for det
passer simpelthen ikke. Faktisk mener jeg at stangfiskerne burde være glade
og tilfredse, da de har hele 100 meter zonen rundt om hele landet, hvor det
kun er dem som må fiske. Endvidere burde man glæde sig over den voksende
ørrede bestand, istedet for at gå og bitche over fritidsfiskerne, som slet
ikke er det problem, som visse stangfiskere gerne vil blæse det op til i
deres håb om at fritidsfisker "racen" vil blive forbudt ved lov...

mvh
holst

Fra : Martin

Dato : 02-07-03 17:02

nUmberNine start din egen tråd hvis du vil
diskutere garnfiskeri, lad være med at bruge min.

Jeg mgl. kun en maskine til montering af garn. Det
er det denne tråd skal bruges til. Så FUT med dig.

/Martin

Fra : Thomas

Dato : 02-07-03 21:28

Så kontakt dog en erhvervsfisker eller en garnleverandør, og lad være med at
forstyrre en lystfiskergruppe! Dit ønske mere end antyder at dit fiskeri
ikke er til privatbrug, når du og dine venner vil investere i en dyr maskine
for at vedligeholde jeres redskaber. Og så vidt jeg véd, kan enhver
firtidsfisker med respekt for sig selv, selv reparere sine redskaber. Og
endelig betragter jeg stadigvæk i bund og grund dit indlæg som en god joke!
Hilsen

Fra : nUmberNine

Dato : 03-07-03 10:09

"Hhmmm, for det første, så er min opfattelse at der er flere ørreder end
der har været i mange år"

Jeg sagde at Garnfiskerne havde ødelagt den vilde bestand, idag er
kystfiskeriet et stort "put og plask" vand !

" flere af mine venner fanget over 20 ørreder på stang. En enkelt endda
64 ørreder i år på stang."

Hvis garnene fanger 90 % af de udsatte ørreder er følgende udsagn jo et
uhyggeligt tal ,- hvem har så stor en fryser ?

" Jeg mgl. kun en maskine til montering af garn. Det
> er det denne tråd skal bruges til. Så FUT med dig."

OG jeg mener at du hører hjemme i en anden gruppe !

Fra : Fam. Olsen

Dato : 02-07-03 13:35

"nUmberNine" <9@spam.com> skrev i en meddelelse
> Her handler det om lystfiskeri, ikke om sorte penge !

Indtil videre er det da også kun dig der har nævnt sorte penge.

MVH Niels