Der er noget galt med Balukas forpote
Fra : Louise Viborg

Dato : 29-06-03 20:38

Baluka har i et stykke tid fået ondt i den ene forpote i kort tid. Når
han render og leger kan han pludselig finde på at pibe og komme
humpende på 3 ben med den ene pote løftet og haft ondt. Når vi så vil
kigge nærmere på den knurre han og det gør han også hvis vi tager fat
om den anden forpote. Der kan gå ½ minut, så fiser han rundt igen som
om ingenting var sket, og så kan vi tage fat i hans poter igen.
Han kan løbe og skabe sig tosset som han plejer, men enkelte gange kan
man ane at han halter en lille smule.
Vi tænker på om en hund måske kan have tvangstanker, for det virker
lidt sådan. Eller kan der være noget galt indeni, hvilket vi
selvføgelig vil gå til dyrlægen med.

Mvh. Louise & Baluka (Golden Retriever)
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 29-06-03 20:42

Hej Louise

Det kan være han har en nerve der sætter sig i klemme af og til.

Rinnie

Fra : Louise Viborg

Dato : 29-06-03 22:04

Hej Rinnie!
Det kan sagtens være, men hvordan kan man finde ud af det? Det kan
dyrlægen jo ikke se på et røntgenbillede.

Mvh. Louise & Baluka (Golden Retriever)
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Jernladyen

Dato : 30-06-03 00:31

"Louise Viborg" skrev d. 29-06-03 20:38 dette indlæg :
> [...]
> Vi tænker på om en hund måske kan have tvangstanker, for det virker
> lidt sådan. Eller kan der være noget galt indeni, hvilket vi

Hej Louise.
> Jeg ville få det tjekket temmelig grundigt hos dyrlægen.
Hilsen Jette

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-06-03 05:10

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi tænker på om en hund måske kan have tvangstanker, for det virker
> lidt sådan. Eller kan der være noget galt indeni, hvilket vi

Hej Louise

Det kan da være lidt mere uskyldigt, at han på et tidligere tidspunkt, har
slået poten, eller måske har en lidt øm trædepude. Ofte er det bedst, hvis
du kan få ham ned at ligge på siden, så tag hans ben, mellem foden og knæet,
så kan du ofte få lov at dreje det lidt, så du kan se om der er en lille
skade, eller måske en flis. Mange hunde bryder sig ikke om at man tager dem
på forpoten, hvem ved, måske fordi de er kildne under fødderne ..

M.V.H.....Benny..

Fra : Louise Viborg

Dato : 30-06-03 09:46

On Mon, 30 Jun 2003 06:10:15 +0200, "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk>
wrote:

Hej Benny!
Vi har prøvet at sige han skal sove (så lægger han sig nemlig ned på
siden med hovedet på gulvet) men vi må overhovedet ikke røre ved hans
ben når det gør ondt. Selv den anden pote og ben må vi ikke røre ved,
og den halter han ikke på.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-06-03 13:24

Hej Louise

Ja det kan være svært at få lov til at kigge forpoterne efter. Det kræver
sommetider lidt ekstra tålmodighed. Sommetider også en anden person. Jeg
var f.eks den eneste, der kunne få lov at checke forpoter på vores schæfer,
og det var egentligt underligt nok, for hun var absolut mors hund, hvis hun
var hjemme. Prøv eventuelt at starte med at føle og lave let massage helt
fra skulderen, og så fortsætte nedad. Men prøv at lægge mærke til, om det
har noget med, hvor langt i har gået, været væk hjemme fra, eller om det er
længe siden han har drukket. Det kunne være han mangler vædske. Det ville
forklare hvorfor det er begge poter du ikke må se. Hvis han mangler vædske,
så er det det første sted du kan se det, så fejler han i den forstand ikke
noget, men har krampe i poterne. Det kan godt være lidt anderledes for
hunde, at de får det i forpoterne først, vi mennesker mærker det først i
fødderne.
Det kunne måske være et varsel om, at han måske er ved at udvikle diabetes,
eller at han bare generelt drikker for lidt. Det er der vist mange der har
gjort i disse dage, hvor der har være meget varmt. Så prøv at sørge for at
han drikker godt, og se om ikke problemet forsvinder. Det skulle hjælpe ret
hurtigt, men har han først været lidt under, går der lige et par dage før
han er helt på toppen igen.

M.V.H......Benny..

Fra : Louise Viborg

Dato : 30-06-03 14:08

Hej Benny!
Det vil jeg sige videre til min kæreste, som skal være alene hjemme
med ham de næste 5 dage.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 30-06-03 09:28

On Sun, 29 Jun 2003 21:38:18 +0200, Louise Viborg
<nospam@shunozahra.dk> wrotd:

> [...]
>Vi tænker på om en hund måske kan have tvangstanker, for det virker
>lidt sådan. Eller kan der være noget galt indeni, hvilket vi

,,,,køb sådan et forstørelsesglas med lys i , med batterier så kan du
se om der måske sidder et lille glasskår eller andet i poten, du kan
også give vitalanimin det hjælper hvis det er ledsmerter. Og hvis du
finder ud af hvor man køber sådan et forstørelsesglas så skrive det
lige jeg kan ikke finde det nogen steder så jeg bruger bare en
kraftig lampe og et alminedligt forstørelsesglas men det er vist ikke
lige så godt som det andet, du kan også sammenligne poterne med
hinanden se om der er en lille forskel måske er noget brækket som han
kun mærker nogle gange det har jeg været ude for.

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 30-06-03 09:26

> Og hvis du
> finder ud af hvor man køber sådan et forstørelsesglas så skrive det
> lige jeg kan ikke finde det nogen steder

Min Mor bruger sådan en arkitekt-lampe med forstørrelsesglas og kraftigt lys
når hun undersøger Pindsvin... Kan lige høre hende hvor man får fat i dem.
Kan være man kan få batteri-modellen der også...

Rinnie

Fra : Ann K

Dato : 30-06-03 09:29

Hejsa.

>,,,,køb sådan et forstørelsesglas med lys i , med batterier
<snip,hakke>
>Og hvis du finder ud af hvor man køber sådan et forstørelsesglas
så skrive det lige jeg kan ikke finde det nogen steder

<> Bog & Ide har dem ofte... pris ca 1oo kr...
ellers prøv at spørge i forskellige boghandler (eller frimærkehandlere)...
forstørrelsesglasset benyttes ofte af svagtsynede.

Mvh Ann

Fra : Louise Viborg

Dato : 30-06-03 09:48

Tjaaa...mine svigerforældre har måske et forstørrelsesglas *GG*
Hvis der er noget brækket, burde han så ikke halte hele tiden. Han har
heller ikke været ude for noget så voldsomt så han skulle have brækket
noget.

Mvh. Louise & Baluka (Golden Retriever)
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 30-06-03 10:45

On Mon, 30 Jun 2003 10:47:38 +0200, Louise Viborg
<nospam@shunozahra.dk> wrotd:

> [...]
>Hvis der er noget brækket, burde han så ikke halte hele tiden. Han har
>heller ikke været ude for noget så voldsomt så han skulle have brækket

,,det er jo ikke sikkert at man har set hvad han har lavet hele tiden,
men på nogle hunde gør det først ondt når de ikke laver noget
spændende, de lægger simpelthen ikke mærke til smerten hvis de er
travlt optaget af andet, men så burde man kunne se en hævelse hvis man
kigger godt efter på poten i forhold til den anden. Det har jeg da
været ude for men det kan være svært at finde ud af også på røngten
hvis lægen ikke er supergod til at tage billederne, der er meget små
knogler inde i poten, jeg fik taget 4 billeder af 2 forskellige læger
som intet kunne se, men da jeg så fandt en ordentlig fotograf fandt
han det med det samme, og problemet blev løst med vitalanimin ! det er
simpelthen utroligt så efektivt det er i visse tilfælde

Fra : Ladycatwoman

Dato : 30-06-03 10:49

> [...]
> Hvis der er noget brækket, burde han så ikke halte hele tiden. Han har
> heller ikke været ude for noget så voldsomt så han skulle have brækket

Hej Louise.

Jeg ville gå til dyrlægen, så er du helt sikker.
Dyr er nogle sjove nogle. For 1 år siden humpede Cujo pludselig en dag vi
kom hjem fra en gåtur. Det gik dog over igen efter en lur, så det tænkte jeg
ikke videre over. Næste dag løb vi en tur i skoven, og da vi kom hjem
humpede han pludselig igen. Jeg fik ham lagt ned, og opdagede et 2 cm langt
søm sidde i den ene trædepude!
Han havde løbet 4 km i skoven med et søm oppe i foden! Utroligt hvad dyr kan
holde til. Jeg havde det dårligt med det i lang tid, men når han ikke
humpede, da vi startede med at løbe, så troede jeg jo ikke, der var noget.
Gå til dyrlægen og få det tjekket. Vær hellere sikker. Når hunden humper må
der være noget helt galt.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Battlefield´s

Dato : 30-06-03 12:51

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Gå til dyrlægen og få det tjekket. Vær hellere sikker. Når hunden humper

Hej Louise
Har du checket hans kløer?
Han kan jo have flækket en klo.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Louise Viborg

Dato : 30-06-03 13:10

Hej Vibeke!
Jeg kan ikke komme til det, for han knurre og viser tænder hver gang
vi kigger nærmere på hans pote, så det er meget svært. Det er jo også
synd når det gør ondt på ham. Så vil jeg hellere lade en dyrlæge kigge
på det (så kan de blive uvenner *G*). Men jeg tager til Sverige her om
en times tid, så det bliver min kæreste der tager afsted med ham.

Mvh. Louise & Baluka (Golden Retriever)
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk