problemer med lyd
Fra : ulla kaaber

Dato : 29-06-03 20:44

Hej

Jeg er ny her, og er ikke sikker på om det er den rigtige gruppe jeg
henvender mig til.

mit problem er at jeg ingen lyd har på min computer. Hverken åbningslyde,
windowsmedia, eller cdspilleren.

Jeg må indrømme at jeg på et tidspunkt glemte at slukke for højttaleren før
jeg gik i seng, så den har stået en hel nat, men kan det skade.

Hvad kan der være i vejen. Højtalerne er totalt døde. Når jeg spørger inde
under enhedshåndtering får jeg at vide at jeg har de drivere der skal til.

mvh ulla

Fra : Mogens

Dato : 29-06-03 20:39

On Sun, 29 Jun 2003 21:43:37 +0200, "ulla kaaber" <kaaber@heaven.dk>
wrote:

> [...]
>under enhedshåndtering får jeg at vide at jeg har de drivere der skal til.

At højttalerne har stået tændt burde ikke have noget at sige.

Hvilken Windows version har du ?

Er du sikker på at højttalerne er sat i det rigtige stik ?
Prøv evt med andre højttalere eller med et par hovedtelefoner
fra en walkman eller lign. for at se om det gør en forskel.

Hvis du har et højttaler-ikon i nederste højre hjørne af skærmen,
så dobbelt- klik på det og set om der skulle være skruet ned for
lyden på den mixer der dukker frem. Bare kør alle knapperne op i top.

mvh Mogens

Fra : Hans

Dato : 29-06-03 21:22

"ulla kaaber" <kaaber@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> under enhedshåndtering får jeg at vide at jeg har de drivere der skal til.

Jeg ved godt den er langt ude, men det skulle vel ikke være tilfældet at
dine højttalere er batteridrevet, og de simpelthen er løbet tør for strøm?

/ Hans

Fra : klander

Dato : 29-06-03 22:46

"Hans" <kvik@NOSPAMmail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> / Hans
>

>eller at dit tastatur har en mute knap ;)

Kurt

Fra : ulla kaaber

Dato : 30-06-03 05:35

klander <klander@pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3eff5e20$0$5136$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Hans" <kvik@NOSPAMmail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kurt

Hvordan kan man finde ud af det, og i så tilfælde hvad og hvor skulle en
muteknap sidde.

Stikkene er sat som de skal være, og alle lydstyrkeikoner er skruet op på
fuld blus.

Ulla>

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-06-03 10:23

ulla kaaber wrote:
> Hvordan kan man finde ud af det, og i så tilfælde hvad
> og hvor skulle en muteknap sidde.

Hvi du har en sådan knap på tastaturet, er det sikkert en
højttaler med et kryd indover ellers tjek her:
http://www.worldstart.com/tips/screenshots/Volume-Control-Wave-Mute.gif

> Stikkene er sat som de skal være, og alle lydstyrkeikoner
> er skruet op på fuld blus.

Prøv med et par hovedtelefoner istedet eller nogle
andre højttallere du ved virker.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : ulla kaaber

Dato : 01-07-03 20:26

Mikael Nørrelund Andersen <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f000188$0$48893$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> http://www.worldstart.com/tips/screenshots/Volume-Control-Wave-Mute.gif

> Prøv med et par hovedtelefoner istedet eller nogle

Hej igen

nej muteknappen er inde, men jeg fandt ud af at når jeg rykker
højttalerledningen lidt ud af stikket i harddisken brummer højttalerne, der
kommer bare ingen lyde. Hvad faen er der galt.? Det virker heller ikke med
cdspilleren eller høretelefoner. Et eller andet tilbehør mangler.>

ulla

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-07-03 22:13

ulla kaaber wrote:
> nej muteknappen er inde,

Fjern alle flueben udfor Mute.

> men jeg fandt ud af at når jeg rykker højttalerledningen
> lidt ud af stikket i harddisken brummer højttalerne, der
> kommer bare ingen lyde. Hvad faen er der galt?

Det er normalt at højttalerne brummer, når der pilles ved
stikket og for lige at lære dig noget, så sidder harddisken
inde i computeren, du menet nok kabinettet :)

> Det virker heller ikke med cdspilleren eller høretelefoner.
> Et eller andet tilbehør mangler.

Hvad hvis høretelefonerne sættes ind i CD-Rommen og
der sættes en musik CD i?

Prøv at fjern lydkortet i enhedshåndtering:
Kontrolpanel -> System -> Hardware -> Enhedshåndtering
-> Enheder til lyd, video og spil -> Højreklik på lydkortet
og vælg 'Fjern'

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen