fiske tegn
Fra : Annette Lysdal Jørge~

Dato : 29-06-03 19:36

hvis man skal fange ål med ruse hvodan skal den mærkes og hvor får man dem

Fra : Michael Boysen

Dato : 29-06-03 20:06

Annette Lysdal Jørgensen skrev:
> hvis man skal fange ål med ruse hvodan skal den mærkes og hvor får man dem

Hej Anette

Jeg kan "desværre" ikke hjælpe dig med dit spørgsmål, men jeg kan hjælpe dig
lidt på vej.

Denne gruppe er beregnet til debat om lystfiskeri, og det kan fiskeri med
selvfangede redskaber ikke just kaldes.
Prøv at spørge i dk.fritid, eller hvis du kan finde en endnu mere relevant
gruppe.

Venlig hilsen
Michael Boysen

Fra : Thomas Johansen

Dato : 29-06-03 21:14

Dune bøjer eller pæle skal mærkes med et synligt plast. skilt hvorpå dit
navn, add og fiskerinummer. er skrevet.
dette mærke skal være oven vande..
Hilsen Thomas Johansen

Fra : Thomas

Dato : 29-06-03 21:03

http://www.fd.dk

Hilsen
Thomas

Fra : JannOtto

Dato : 30-06-03 06:58

"Annette Lysdal Jørgensen" skrev d. 29-06-03 19:36 dette indlæg :
> hvis man skal fange ål med ruse hvodan skal den mærkes og hvor får man
dem

Hej Annette.
Der er faktisk mange regler for, hvordan du må fiske med gran redskaber
bla. åleruser/ kasteruser.
I første omgang skal du en tur på posthuset og indløse et fisketegn,
derpå kan du læse hvad og hvor meget du må fiske med.
De fiskemærker som du skal afmærke dine ruser med er som tidligere
skrevet, mærker som du selv laver, på noget kraftig plastmatriale i
gult, derpå skriver du dit fulde navn og adresse.
Så langt så godt.
Når du udsætter dine ruser er der også en afstand til andre faste
redskaber som skal overholdes, og det er meget vigtigt, kommer
fiskerrikontrollen og opdager at man ikke overholder de skrevne regler
ang. afstande til andre faste redskaber, konfiskerer de dine ruser plus
du får en bøde.
Men alle disse regler kan du få ved at henvende dig til
Fiskerrikontrollen " Snohøj i Fredericia "

M.V.H.
JannOtto

http://www.kandu.dk/