BIOS update del II
Fra : Jasper Norman

Dato : 29-06-03 19:13

Hej igen.

Jeg vrøvlede åbenbart i det første indlæg, så jeg prøver lige igen

Det jeg er ude efter er såmænd bare en bootdisk som zip fil eller lign. Det
vigtige er, at alle filerne findes, og at de kan udpakkes i et hvilket som
helst bibliotek.

Mit problem pt. er at de DOS image-filer jeg kan finde på nettet VIL pakke
ud til en diskette. Og eftersom mit diskettedrev er i stykker kan jeg ikke
rigtigt bruge disse image-filer til noget.

Så igen... en ganske alm. bootdisk pakket ned i en ganske alm. Zip fil, er
alt jeg er ude efter .-) Altså ikke noget med image-filer der udpakkes til
disketter eller lign.

Håber jeg fik forklaret mig lidt bedre denne gang

/ Jasper

Fra : Claus

Dato : 02-07-03 13:14

Hej
Du kan prøve at kikke på http://pclt.cis.yale.edu/pclt/BOOT/DOS.HTM
Så skal du bare finde en som har en god DOS og derefter kopiere alle filerne
som beskrevet og evt. overføre dem via flash-ram.
Måske virker det hvem ved.
Har du prøvet at efterlyse nogle DOS skiver, så må du da kende nogen som kan
kopiere dem eller sende til dig via mail??

Bare en ide
God fornøjelse
Claus

Fra : Doc Nielsen

Dato : 02-07-03 17:52

Hvis man bare kopierer filerne over på floppy-disken får man ikke boot
sektoren med... Men jeg har da mine vigtigste 3 boot-disks liggende på
min webserver hvis det er. Det er dog kun som 1440kb img filer.
Skal du bruge andet kan du bare skrive. jeg har det meste liggende.
(sæt doc foran @ så burde den gå igennem)

- Doc

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 02-07-03 17:58

"Doc Nielsen" <JUNK-MAIL-FILTER@DocNielsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> min webserver hvis det er. Det er dog kun som 1440kb img filer.
> Skal du bruge andet kan du bare skrive. jeg har det meste liggende.

Har manden ikke et cd-rom drev ?

Så er det bare at smide en bootable cd-rom i med dos på .

Hvor svært kan det være ?

Hygge, nyd vejret
Søren Steinmetz

Fra : Claus

Dato : 02-07-03 18:27

Hej
Nu er det sådan at der på linket er beskrevet hvordan man får de 2 skjulte
filer med som ligger i roden.
Men heldigvis blev forbindelsen skabt andetsteds og det er jo det NG går ud
på.
Held og lykke og god sommer