Spor
Fra : Hansen

Dato : 29-06-03 17:33

Hej

Jeg er den lykkelige ejer af en lille schæfer hvalp på 6 mdr.Vi træner i
DcH. og håber på
at starte på udd. til redningshund i Horsens i December eller Januar.
Jeg har spurgt flere og fået ligeså mange forskellige svar.
Så nu ville jeg gerne høre hvordan i træner spor hvor tidligt starter i og
hvor ofte går i spor.
Vi går selv ca 3-4 gange om ugen og vi startede da han var ca 9 uger med at
gå korte spor med masser af guffer på der havde lagt ca 20 min. Nu går vi
ligeud spor på 100-200m. der har lagt i
1-1½ time. vi har prøvet med knæk et par gange og det går også fint.
Syntes det kunne være sjovt at høre hvordan andre trænede spor.

Venlig hilsen
Michael og
Indy (der er stolt over at være i familie med Eifel)
Der kan ses billeder af den kære lille hund på
http://megapixel.dk/vis/album/1751

Fra : Søren

Dato : 29-06-03 18:11

"Hansen" <madsen-hansen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1-1½ time. vi har prøvet med knæk et par gange og det går også fint.
> Syntes det kunne være sjovt at høre hvordan andre trænede spor.

Hej Michael
du kan kikke ind på denne side som handler om spor med mine schæferhunde.
Der er der også nogle sportips.
Der er så mange ting der spiller ind om træning af spor, så jeg gider ikke
skrive om det hele her men vil hen vise til min hjemmeside
www.hundespor.subnet.dk
Skriv lige i gæste bogen så jeg kan se om du / i har været inde og kikke.

--
\!/
(@@)

Fra : Carina Graversen

Dato : 30-06-03 05:32

Hej Michael

> [...]
> 1-1½ time. vi har prøvet med knæk et par gange og det går også fint.
> Syntes det kunne være sjovt at høre hvordan andre trænede spor.

Jeg startede ligesom dig med at træne spor med min hund, da den var ca. 9
uger og også med at gå spor ca. 3-4 gange om ugen .

Jeg starter også med at gå korte spor med guf i hvert fodspor, og træner så
gradvis hunden op til at kunne gå længere og længere uden at der er guf på
sporet. Herefter bygger jeg knæk på og til sidst genstandene, som er indlært
ved siden af sporene .

Så jeg tror vi træner meget ens, træner du i klub med din ???

Hilsen
Carina

- Redningshundefører og instruktør ved Beredskabscenter Aalborg, så jeg
håber da vi ses engang

Fra : Hansen

Dato : 29-06-03 22:04

"Carina Graversen" <ina-fjerndette@redningshund.dk> skrev i en meddelelse
> Så jeg tror vi træner meget ens, træner du i klub med din ???
>
> Hilsen
> Carina
Hej Carina.

Ja jeg træner i DcH og er netop færdig på et fortsætter hold fra hvalpe
holdet
og begynder på C holdet efter sommerferien.

Hvordan indlærer du genstandende ved siden af sporene?

Hilsen
Michael og en træt Indy der lige har været ude og gå spor i regnvejr.

> - Redningshundefører og instruktør ved Beredskabscenter Aalborg, så jeg
> håber da vi ses engang

Det gør vi hvis alt går som planlagt.

Fra : Eifelvuf

Dato : 08-07-03 11:47

"Hansen" skrev d. 29-06-03 17:33 dette indlæg :
> [...]
> Michael og
> Indy (der er stolt over at være i familie med Eifel)
> Der kan ses billeder af den kære lille hund på

Hej Søren !

Så først din kommentar i dag - mange tak for den !

Ja - du kan godt begynde at glæde dig - for har hun bare 1/10 af den
intelligens som Eifel har, så kommer du langt - jeg mener r-i-g-t-i-g-t
langt

Har set de lækre billeder. Har hun bare antydningen af langhår i sig ?

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Hansen

Dato : 08-07-03 22:49

> [...]
> langt
>
> Har set de lækre billeder. Har hun bare antydningen af langhår i sig ?

Hej Eifel

To ting jeg hedder Michael og han er en han
Derudover så er han ikke dum og jeg glæder migtil at komme langt.
lige nu er vi nemlig startet forfra da han syntes at det er skideskægt at
provokere den idiot(mig) der prøver at få ham til at lystre, til stor
fornøjelse for de andre på holdet
Og nej der er ikke noget langhår over ham mere.

Med venlig hilsen
Michael og Indy (Reichons Indiana Jones)

Fra : Eifelvuf

Dato : 09-07-03 07:16

"Hansen" skrev d. 08-07-03 22:49 dette indlæg :

> [...]
> Og nej der er ikke noget langhår over ham mere.
>
> Med venlig hilsen
> Michael og Indy (Reichons Indiana Jones)

Hej Michael.

Sorry at jeg fik kaldt dig Søren - du ved, når man farer rundt i denne
NG for at finde interessante emner, så støder man på mange navne - så
jeg fik lige omdøbt dig for en kort bemærkning

Jeps ! - en vuf med bare antydningen af et Eifel-gen i sig, vil nå til
tops ! *IRONI*

Vi har vel lov at prale helt vildt, vi to, ikke

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/