Er det normalt?
Fra : Jonas

Dato : 29-06-03 17:30

Hej.

Vores nu snart 11 ugers Lhasa apso pige har lige prøvet på bedække en af
vores godmodige hankatte.
Er det ikke ret tidligt for den slags adfærd?

Jonas :)

Fra : Louise Viborg

Dato : 29-06-03 17:37

Hej Jonas!
Jeg ved det ikke, men vores hund på 2 år (til august), er også begyndt
at prøve at bedække nogle af vores katte. Han ahr aldrig gjort det før
nu.

Mvh. Louise & Baluka (Golden Retriever)
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : bo christensen

Dato : 29-06-03 18:45

bamse (vores berner-hvalpe-tæve) forsøgte at bedække en fem-årig knægt,
som først blev væltet ned på græsset, til stor skræk for moren (af knægten)
mvh bo

Fra : Ladycatwoman

Dato : 29-06-03 20:24

"Jonas" <jonas1960(fjern)@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vores godmodige hankatte.
> Er det ikke ret tidligt for den slags adfærd?

Hej Jonas.

Jeg tror mere det drejer sig om dominans end direkte forsøg på bedækning.
Min Cujo ( schæfer) har forsøgt det samme på min kanin .
Du vil også på et tidspunkt kunne opleve, at din hund vil forsøge at bedække
dine ben, og det vil være et tegn på, at den forsøger at dominere dig.
Hvis hun gør det, bør du straks skubbe hende ned og sig NEJ, da den adfærd
ikke skal belønnes. Det er dig der er den dominerende i familien, og det
skal den vide.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Lise-Lotte Gerding

Dato : 29-06-03 21:36

Hejsa Jonas

Kan min Flatcoat-han på 15 uger se sit snit til det, gør han det på alt og
alle, - mennesker, tøj, sofaen osv. Han gjorde det allerede, da jeg fik ham
som 8 uger. Dertil skal siges, at jeg har en hanhund med et meget stort ego.
Han er i dag ikke mere så slem til at at bedække alt og alle, for ser jeg
det, bremser jeg ham med i det med det samme.

I mine øjne er det, som andre også har været inde på, ikke fordi din hund
ønsker at bedække i den forstand. Det er nok mere en dominant adfærd.

--
Lise-Lotte Gerding / Lotte-mor
http://coco.gerding.dk

Fra : Jernladyen

Dato : 30-06-03 00:39

"Jonas" skrev d. 29-06-03 17:30 dette indlæg :
> [...]
> Er det ikke ret tidligt for den slags adfærd?

> Jo, det er det, men det er heller ikke "den slags adfærd", selv om det
ligner godt nok.
Din hvalp fortæller bare katten, at det er hende, der er boss her i
foretagendet, det er såmænd det hele.
Det gør hunde meget. Du kan også opleve at to hanhunde står sådan, men i
virkeligheden er det en magtkamp - hvis det altså ikke lige er alvor.
Men jeg har aldrig hørt om hunde, der var bøsser/lesbiske
Men hvis den gør det når den er stor også, på alt og alle, kan det
hjælpe på problemet at få den steriliseret.
Hilsen Jette

http://www.kandu.dk/