Hjælp !
Fra : Gizmo

Dato : 31-03-01 19:08

Jeg har lige købt en ny harddisk på 30 gb til min gamle computer. Men den
kan kun se de 8 gb, jeg har hørt at man kan køre et eller andet program, så
den kan finde alle 30 Gb. Men hvad skal jeg bruge og hvordan gør jeg ?

Mit bundkort er et 5ATX2 m/ K6 266mhz

Er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig ?

På forhånd tak.

Fra : DWM

Dato : 31-03-01 19:28

"Gizmo" <jwgizmo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige købt en ny harddisk på 30 gb til min gamle computer. Men den
> kan kun se de 8 gb, jeg har hørt at man kan køre et eller andet program,

> den kan finde alle 30 Gb. Men hvad skal jeg bruge og hvordan gør jeg ?

Hvilken harddisk er det?
Producenten af harddisken skulle gerne have et program på
deres hjemmeside som kunne hjælpe med dit problem.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailadress

Fra : Gizmo

Dato : 31-03-01 19:35

Det er en IBM, jeg har kigget på deres hjemmeside, men er ikke kommet vidre

Fra : DWM

Dato : 31-03-01 20:34

> Det er en IBM, jeg har kigget på deres hjemmeside, men er ikke kommet
vidre

http://www.storage.ibm.com/techsup/hddtech/welcome.htm
Et stykke nede:
"Disk Manager 2000 provides step-by-step installation instructions to help
you install an
IBM IDE hard disk drive. Disk Manager 2000 also allows an older system BIOS
with
a drive capacity limitation (i.e. 528MB, 540MB, 2.1GB, 4.2GB, 8.4GB or 32GB)
use IBM IDE drives above those limits. For Award BIOS 4.5x see the Ontrack
Data
International solution for 33GB BIOS lock-up."
Der kan det også hentes. (glad for jeg ikke har det prob. med mine IBM SCSI)

Fra : Gizmo

Dato : 31-03-01 20:52

Jeg takker mange gange for hjælpen

Fra : Henning

Dato : 31-03-01 19:38

>Hvilken harddisk er det?
>Producenten af harddisken skulle gerne have et program på
>deres hjemmeside som kunne hjælpe med dit problem.

Søg på Diskmanager eller OnTrack

Henning
hsb@image.dk