Opgradering af BIOS
Fra : Jasku

Dato : 29-06-03 14:39

Hvordan er det lige, er der forbundet nogen fare ved at opgradere? kan noget
gå galt ? Det er min arbejdspc som skal have mere RAM i, men den vil ikke
læse mere end 128.

mvh Rene

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 29-06-03 15:10

In article <3efeebf9$0$5143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Jasku wrote:
> Hvordan er det lige, er der forbundet nogen fare ved at opgradere? kan noget
> gå galt ? Det er min arbejdspc som skal have mere RAM i, men den vil ikke
> læse mere end 128.

Ja det kan godt gå galt! Se om nogle efterfølgende bios opdateringer
til dit motherboard siges at løse noget med "RAM" problemer? Det går galt
hvis du kommer til at fejlflashe biosen og/eller flasher den med en
forkert bios fil.

Når det er sagt, så vil jeg da lige sige, at nogle størrelser af nyere
ram virker ikke i ældre bundkort. Hvilket bundkort snakker vi om, og
hvor stor er den ramklods du forsøger at komme i?

Thomas, Vanløse

Fra : Rene

Dato : 30-06-03 21:31

Det var en 256 mb klods, jeg opdaterede BIOS mens jeg lukkede øjnene og bad
til vorherre. Det virkede

Tak for hjælpen

Mvh jasku