difference mellem 1 dato og nu vist i et b~
Fra : MipZhaP

Dato : 29-06-03 11:39

function differ() {
var now = new Date();
var year = 2003;
var month = 6;
var day = 23;
var hour = 0;
var minutes = 0;
var seconds = 0;
var differDate = new Date();

differDate.setFullYear(year);
differDate.setMonth(month);
differDate.setDay(day);
differDate.setHours(hour);
differDate.setMinutes(minutes);
differDate.setSeconds(seconds);

var diff = now - differDate;

document.write("Years: "+year+",<br>Month: "+month+",<br>Day:
"+seconds+".<br>");
setTimeout("differ()",1000);
}

Som der står i indlæggets overskrift så vil jeg gerne have
forskellen mellem en dato og nu i et bestemt format. Jeg har, sat
datoen til den 23 Juni - 2003, jeg får bare en object fejl, ved
setMonth(month); er der nogen der måske kan fortælle mig hvorfor?

Og så til det andet. Hvordan får jeg forskellen ud i det format
som jeg har vist i document.write sætningen? Jeg aner det ikke,
jeg ved da godt at jeg skal kalde dem noget andet altså year og
month osv. det kan de jo ikke hedde grundet at dem har jeg brugt,
men hvordan skal jeg lige få forskellen ud?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 29-06-03 13:26

MipZhaP <mipzhap@jubiipost.dk> writes:

> Som der står i indlæggets overskrift så vil jeg gerne have
> forskellen mellem en dato og nu i et bestemt format.

Prøv at tjekke <URL:http://www.merlyn.demon.co.uk/js-date2.htm#diff>
Der er et antal forskellige metoder til at finde forskellen mellem
datoer.

Overvej også hvad du mener med "forskellen i år, måned og dag".
Hvad er forskellen på
2003/02/28 og 2003/03/28 ? En måned og en dag?
Hvad er forskellen på
2003/03/01 og 2003/03/29 ? 29 dage?
Men der er lige langt imellem dem!

/L

Fra : MipZhaP

Dato : 29-06-03 13:59

Lasse Reichstein Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> Art D'HTML: <URL:http://www.infimum.dk/HTML/randomArtSplit.html>
> 'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'
Jo jo, du mener om der er 29-31 dage i en måned.. Og tak for linket..
Så prøver jeg det..