dynamisk open_basedir
Fra : David P. Hansen

Dato : 29-06-03 11:20

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-06-03 12:09

"David P. Hansen" <dave@diku.dk> wrote in
news:Pine.LNX.4.55.0306291206340.2078@brok.diku.dk

> Er der nogen måde at gøre dette på, da jeg ikke umidelbart kan
> få den til at forstå %0 som en dynamisk variabel?

Kan du ikke bare sætte open_basedir = document_root ?

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 29-06-03 12:14

David P. Hansen wrote:
> [ håber at dette ikke er OT i denne gruppe ]

Er det nok lidt... men lad gå... måske ville dk.edb.system.unix (hvis du
kører en *n?x server selvf... men den er svær...).

> Da jeg gerne vil sikre mig, at de ikke kan tilgå andres filer, forsøger
> jeg at benytte open_basedir i min httpd.conf på min Apache 1.3.27.
>
> Jeg benytter mod_vhost_alias til noget i retning af:
>
> <VirtualHost aaa.bbb.ccc.ddd>
> VirtualDocumentRoot /foo/bar/%0
> </VirtualHost>

Okay :)

> Her vil jeg så gerne kunne indsætte en restrektion på open_basedir, så den
> kommer til at ligne noget i den retning:
>
> php_admin_value open_basedir /foo/bar/%0
>
> Altså for f.eks. www.mitdomain.dk bliver den til
> /foo/bar/www.mitdomain.dk, således at jeg ikke behøves at sætte
> open_basedir for alle siderne under /foo/bar/
>
> Er der nogen måde at gøre dette på, da jeg ikke umidelbart kan få den til
> at forstå %0 som en dynamisk variabel?
>
> Med andre ord - jeg vil gerne ud over at indsætte en hulens masse
> open_basedir i min httpd.conf.

Må indrømme at jeg ikke udmiddeltbart har en løsning :( En mulighed var
dog at lave et simpelt admin system som parser f.eks.
httpd_virtuals.inc.conf som bliver inkluderet i httpd.conf således du
trækker data ud fra f.eks. en db og danner din httpd_virtuals.inc.conf
fil... :( Måske ikke den mest optimale løsning... men det er jo en
mulighed som kan bruges ;)

mvh
Johan

Fra : David P. Hansen