Nyt galleri på nettet
Fra : Leif gug

Dato : 29-06-03 07:46

Hvis du er interesseret i smukke billeder til eget brug og evt. til
videresalg kan du finde billederne på:

www.a-galleriet.dk

Fra : steffen martin

Dato : 29-06-03 08:26

"Leif gug" <leifgug@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du er interesseret i smukke billeder til eget brug og evt. til
> videresalg kan du finde billederne på:
>
> www.a-galleriet.dk

Billige? Men jeg skal stadig på auktion for at købe...?
Og jeg skal tilmelde mig endnu et sted på nettet for at købe... Det holder
bare ikke...

Forvent ikke at jeg køber...

Steffen

Fra : Tom H. Petersen

Dato : 29-06-03 23:19

Thhjaa-Leif

Hører din hjemmeside til i denne gruppe der hedder dk.kultur.billedkunst ?

Kan man kalde det et galleri når det kun drejer sig om henvisning til en
auktions side ?

Nu kalder du dine ting for billeder, og ikke kunst eller malerier, det er
lidt formildende, og jeg er ikke sikker på om det er olietryk eller
malerier, men at det er import varer fra østen er jeg sikker på, og mere
eller mindre fabriks fremstillede malerier kan derfra købes til ganske få
kroner.

At du gerne vil lave noget forretning og tjene nogen penge, er helt fint med
mig, men sagen hører ikke hjemme i dk.kultur.billedkunst .

Nu ser det ikke ud som om at du har investeret særligt mange penge i sagen,
det ligner nærmest en prøve,
og hvis det er sådan vil jeg råde dig til at bruge dine evner på noget der
ikke læner sig op ad det man forstår
plat og bondefangeri.

Nå måske er jeg lidt hård ved dig?

Men lad os se hvad gruppens andre deltagere mener om sagen!

Held og lykke med dit næste projekt.

mvh
Tom

Fra : Leif gug

Dato : 29-06-03 23:30

Hej
Det er helt forkert at kalde det plat og bondefangeri.
Billederne er meget smukke og alle der køber har været særdeles tilfredse-se
venligst karakterbogen under auktionssiden.
Og netop det at kunderne selv bestemmer prisen er vel nok den mest ærlige
måde at sælge på.

Fra : Tom H. Petersen

Dato : 30-06-03 01:05

Hej Leif

Du prøver på at lave forretning,
og det er da ok.
men det har intet med dk.kultur.billedkunst at gøre

> Det er helt forkert at kalde det plat og bondefangeri.

Vi er ikke enige.

> Billederne er meget smukke

Hvorfor skulde man producere grimme billeder

og alle der køber har været særdeles tilfredse-

Thja. >

se venligst karakterbogen under auktionssiden.

Når du sælger folk noget uden kunstnerisk værdi er
det mindste du kan gøre at behandle dem ordentligt

> Og netop det at kunderne selv bestemmer prisen er vel nok den mest ærlige
> måde at sælge på.

Ja men
Det er forretning, og har intet med .kultur.billedkunst at gøre

mvh
Tom

Fra : Leif gug

Dato : 30-06-03 08:50

Hej Tom

Ja hvad er kultur?
Det er vel forskelligt hvordan man/folk opfatter det?
Nogle er glade for et billede man ikke kan se hvad forestiller og nogle er
glade for et billede af f.eks. blomster, skibe eller lignende.
Det vigtigste er vel at folk kan li deres billede.
Hvis du ikke mener at jeg må skrive på dk.kultir.billedkunst skal jeg da
gerne undlade det fremover.
Men problemet er måske at jeg sælger billigere end du kan sælge?
mvh
Leif

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 30-06-03 14:55

Leif gug wrote:
> Hej Tom
>
> Ja hvad er kultur?
> Det er vel forskelligt hvordan man/folk opfatter det?

Jeg tror ikke der er nogen der har sagt noget specielt nedladende om det
kulturelle i de billeder du sælger, problemet er mere at dit link ikke
har noget med det kulturelle i billederne at gøre, men udelukkende er et
link til et sted hvor folk kan købe malerierne.

fundatsen til dk.kultur.billedkunst siger:

--- klip begynd ---
3. Fundats:
Gruppen er åben for enhver debat der handler om billedkunst, omfattende
enhver form for maleri, grafik, skulptur, installation, kunstfotografi etc.

Der må ikke sendes binaere filer til gruppen, - disse
må henvises til dk.binaer.

Køb og salg af kunst henvises til dk.marked.
--- klip slut ---

Dvs. hvis du vil sælge ting så hop hen i en dk.marked undergruppe og
prøv at sælge dine ting der.

> Men problemet er måske at jeg sælger billigere end du kan sælge?

og jeg kunne sikkert finde ækvivalente ensartede skov og
solnedgang-motiver til en tier på det lokale loppemarked, men denne
gruppe er stadig ikke beregnet til salg.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Leif gug

Dato : 30-06-03 15:13

Jamen, så beklager jeg meget hvis jeg er kommet med mit budskab på den
forkerte nyhedsgruppe.
Det er ofte være lidt vanskeligt at bedømme hvor ens budskab høre hjemme.
mvh
Leif
www.a-galleriet.dk

Fra : Tom H. Petersen

Dato : 01-07-03 12:08

Hej Leif
"
> Hej Tom
>
> Ja hvad er kultur?

Det er mere billedkunst, dine sager ikke kan henregnes under.

> Det er vel forskelligt hvordan man/folk opfatter det?

Ja

> [...]

Ja

> Hvis du ikke mener at jeg må skrive på dk.kultir.billedkunst skal jeg da

Jeg ejer sandelig ikke gruppen, og har da bestemt intet imod at du skriver
hvis du har et spørgsmål eller emne der er relevant

> Men problemet er måske at jeg sælger billigere end du kan sælge?

Øhh--Hvordan kan du få den ide??
> mvh
> Leif

mvh
Tom

Fra : max

Dato : 15-07-03 09:49

> Hvis du er interesseret i smukke billeder til eget brug og evt. til
> videresalg kan du finde billederne på:
>
> www.a-galleriet.dk

Hehehe, det er sku kunst..
Men jeg må tilslutte mig de kritiske røster imod den slags spam.
Du ved det godt selv.. )-max-

Fra : Andreas C. Rosmon

Dato : 09-09-03 07:24

det er da godt, at det er gamle billeder, for med det ordentlige materialer
koster, er produktionsprisen så høj, at du er nødt til at binde
hundredkronesedler i røven på værkerne, blot for at have dine omkostninger
hjemme. Og hvis du skal have en løn der ligger langt under minstelønnen på
arbejdsmarkedet, ja så kan du godt begynde at lede efter
tusindkronesedlerne.

Mvh
A.C.Rosmon
www.rosmon.dk