Opgradering af computer!
Fra : [: ::AaBFrEaK:: :] -~

Dato : 28-06-03 22:09

Hej

Min nuværende computer ser sådan ud

Bundkort ECS K7S5A (kan ikke lige huske andet) =)

Processorer 1333 mhz Thunderbird

Ram : 512 Kingston DDR Ram

Grafikkort: Geforce 2 mx 400 65 mb ram

Chieftec Kabinet (strømforsyning tror det er 300w)

Jeg kunne godt tænke mig at udskifte processor og grafikkort, da jeg spiller
CS og jeg synes ikke at det gør så godt mere! Men hvor stor en processor kan
jeg købe så det hele vil funge, og hvad skal jeg se efter af grafikkort! Har
tænkt på et Geforce 4 med 128 (der skal være 128 mb ram) men det er ikke til
at hitte ud af! Men det eneste krav er at grafikkortet skal ligge under 1000
kr.

Mvh Mick

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 28-06-03 22:35

[: ::AaBFrEaK:: :] --DK-- wrote:
> [...]
> 128 mb ram) men det er ikke til at hitte ud af! Men det eneste krav
> er at grafikkortet skal ligge under 1000 kr.

Mht. CPU'en kommer det helt an på hvilken rev. boardet er. De bedstre/nyeste
kan svjh tage op til XP2600+.
Mht. gfx-kortet har jeg selv et Asus V9280/TD som jeg er meget tilfreds med.
Det koster vidst idag lige under 1000,-

--
Martin K

Fra : MaRk

Dato : 29-06-03 00:27

> Mht. CPU'en kommer det helt an på hvilken rev. boardet er. De
bedstre/nyeste
> kan svjh tage op til XP2600+.

Ud af hvad jeg kan forstå på ecs's hp så skal der stå noget på boardet med
ü13 ?
Hvordan finder man ud af det? Hvis ens board er er rev. 3,1 kan man så gå
udfra at det kan tage 0,13mikron cpu/ xp tb??

Mvh
Mark

Fra : Leony

Dato : 29-06-03 10:37

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse

> Ud af hvad jeg kan forstå på ecs's hp så skal der stå noget på
> boardet med ü13 ?

Nej, u13 har noget med processoren at gøre.

> Hvordan finder man ud af det? Hvis ens board er er rev. 3,1 kan man
> så gå udfra at det kan tage 0,13mikron cpu/ xp tb??

CPU support list på ECS' hjemmeside giver svaret:
http://www.ecs.com.tw/support/techcpu/athlonxp.htm

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/