MSI 845PE-Max2-BFISR, montering af passiv ~
Fra : Kenneth Østergaard

Dato : 28-06-03 21:38

Hej NG

Jeg håber jeg kan få lidt hjælp fra de af jer, der har viden eller erfaring
omkring emnet, inden jeg går i gang med at udskifte den aktive køler på
nordbroen til en passiv køleprofil på et "MSI 845PE-Max2-BFISR" se evt. her:
http://makeashorterlink.com/?T21951615

Den passive køler jeg _har_ anskaffet mig er en "Zalman NB32J køleprofil":
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=458&page=1

Jeg ønsker på ingen måde at skade bundkortet. Det er først og fremmest
derfor jeg spørger til råds ;)
Der skal også oplyses at pt. har jeg ingen flow vha. ekstra blæsere i mit
kabinet, men at disse kan anskaffes hvis det er nødvendigt.

På forhånd tak
Kenneth Østergaard

Ved direkte svar fjernes NS fra mailadressen

Fra : Jesper Laursen

Dato : 29-06-03 16:57

"Kenneth Østergaard" <keodkNS@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> Mvh
> Kenneth Østergaard
>
> Ved direkte svar fjernes NS fra mailadressen

Hejsa....

Jeg har sådan et bundkort og har også monteret en passiv Zalman profil
derpå. Det virker fint. Jeg har dog en ganske lille airflow gennem
kabinettet....

VH Jesper

Fra : Kenneth Østergaard

Dato : 29-06-03 17:15

Jesper Laursen wrote:
> Jeg har sådan et bundkort og har også monteret en passiv Zalman profil
> derpå. Det virker fint. Jeg har dog en ganske lille airflow gennem
> kabinettet....

Tak for dit svar Jesper!
Kan du fortælle om den er monteret mekanisk eller med lim?
:)

Fra : Jesper Laursen

Dato : 29-06-03 18:04

> Tak for dit svar Jesper!
> Kan du fortælle om den er monteret mekanisk eller med lim?
> :)

Den kan ikke sidde derpå mekanisk (desværre). Den sidder på med det
medfølgende 2-komponent lim. Umiddelbart sidder den som den skal, men selve
kernen er jo ikke ret stor i forhold til f.eks. den på Via Chipset. Men den
sidder fast derpå.

Fra : Hans

Dato : 01-07-03 17:11

"Kenneth Østergaard" <keodkNS@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for dit svar Jesper!
> Kan du fortælle om den er monteret mekanisk eller med lim?
> :)

Du kan sagtens montere den med originalclipsen. Du skal blot fremstille en
matrice i lidt kraftigt papir, og udskære en firkant i midten til den lille
kerne.

Det fungerer fint i praksis.

/ Hans