receptkuverter
Fra : gitte

Dato : 28-06-03 20:56

Jeg er lige startet med at samle recept kuverter og vil høre om der er nogen
der har nogen de kan undvære på forhånd tak.
Hilsen Gitte

PS. jeg refunder selvfølgelig porto

Fra : Anita

Dato : 19-07-03 23:13

"gitte" <pivmis@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nogen
> der har nogen de kan undvære på forhånd tak.

Jeg samler på brevpapir så har du evt. lidt brevpapir at bytte med?

Jeg har 8 stk. 7 er forskellige. 4 er i en serie med fugle. De er fra
Aalborg.

Skriv hvis du er interesseret

Venligst Anita

Fra : gitte

Dato : 21-07-03 19:03

jeg har ikke noget færdigt købt brevpapir men jeg fremstiller selv papir og
laver mange ark i A5 størrelse i forskellige farver og med forskellige
mønster og men blomster blade i vis du er intresseret

Fra : Anita

Dato : 21-07-03 22:51

> [...]

> laver mange ark i A5 størrelse i forskellige farver og med forskellige
> mønster og men blomster blade i vis du er intresseret

Hej Gitte

Det er jeg desværre ikke interesseret i, da hjemmelavet brevpapir ikke
tæller i min samling. Selvom jeg ikke betvivler at det er flot

Anita

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 22-07-03 08:28

Anita skrev:

> ... hjemmelavet brevpapir ikke tæller i min samling ...

Bare sådan af nysgerrighed: Samlere har gerne et eller andet de
går efter. Men hvad er det, der skal til, for at eksempelvis
brevpapir kan indgå i en samling? Trykkerens lille, diskrete mrk?

Hvis jeg fx laver et design på brevpapir, og får det lavet hos en
"rigtig" trykker, kan det så optages i en samling?

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Anita

Dato : 22-07-03 12:15

"Svend Erik Bertelsen" <nospamtoseb@private.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis jeg fx laver et design på brevpapir, og får det lavet hos en
> "rigtig" trykker, kan det så optages i en samling?

Hver samler har sandsynligvis sine kriterier. Mine er bl.a.:
- at der er tilhørende kuvert.
- at det ikke er ensfarvet - der skal altså være et motiv af en eller anden
art.
- at det ikke er reklame/firma/hotel-brevsæt.
- at det ikke er "hjemmelavet".

Så til dit sidste spørgsmål vil jeg nok svare "ja".

Men derudover er der naturligvis bestemte mærker og designs, der er mere
interessante og værdifulde end andre. Spørg endelig videre, hvis dette ikke
var fuldt opklarende

Venligst Anita