jeg takker mange gange for din hjælp nu har jeg langt om længe fået fat i en
bog om omc så endnu en gang tak
"Leon Hulstrøm (4220)" <Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
news:3f032d9c$0$83052$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Nu er det ikke så tit jeg kommer på de kanter, men der må da være en i
> havnen der har bare en lille smule forstand på strøm, prøv at forhør dig
> lidt omkring
>
> --
> -Leon
>
> Q: Could you really run a nuclear powerstation on a ZX81?
>
www.fourwinds.dk
>
> "Mick Eyde-Nielsen" <gitterly@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:bdru3d$2nv0$1@news.cybercity.dk...
> > du lyder som om du ved hvad du snakker om kan man evt. hyre dig til at
> > kigge på det båden ligger i sydhavnen ???
> > "Leon Hulstrøm (4220)" <Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3f00ae78$0$83050$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > Det er er let at måle på sådanne switch/kontakt/censor, hvis du ikke
> selv
> > > har mod på det så kender du vel en elektrikker med et måleinstrument
> > > Tror du mener loggen
der findes flere typer, feks lille møllehjul
> > > (elektrisk), vandtryk måler (findes i flere varianter) da det er et
> Z-drev
> > > du sikkert har på din båd, så sidder der en lille revne eller hul
foran
> på
> > > drevet, hvori der presses vand ind når du sejler, dette presses
sikkert
> > helt
> > > op til uret. Den slange kan stoppe med tang og vandmænd eller det der
er
> > > værer rur :-/ prøv at blæse luft tilbage i systemet fra uret til
drevet.
> > Men
> > > det er sikkert stoppet i drevet, der hvor drevet er monteret på
> indersiden
> > > kommer den selv samme slange ind. tag evt den af (gøres på land hvis
> > slangen
> > > er under vandspejlet) og prøv at blæse luft igennem drevet. det kan
også
> > > være at slangen har et knæk eller er utæt.
> > >
> > > Jeg kom lige i tanke om at der også er mindst en kontakt i dit
> > > gas/gearvælger håndtag.
> > > Ligeledes kan det være at det er din tændingboks der er stået af, men
> > start
> > > med at rense alle stik grundigt, ir er skyld i de fleste el-fejl og
> skaber
> > > let en dårlig forbindelse fra dene ene dag til den anden.
> > > Så sent som igår skulle vi have mine forældres yacht i dok, begge
> startede
> > > fint, vi landede ved dokken, skulle starte igen (bakke lidt ud) men
> > bagbord
> > > ville ikke :-/ efter 10min var fejlen fundet.. IR på en sko !! at
rense
> og
> > > den startede fint igen.
> > > --
> > > -Leon
> > >
> > >
www.fourwinds.dk
> > >
> > > "Mick Eyde-Nielsen" <gitterly@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:bdppsv$93b$1@news.cybercity.dk...
> > > > det er både i frem og bak den er svær at få i frigear vi har lige
> > > skiftet
> > > > gearkabel og geararmen sidder korrekt ifølge din tegning vi er
bange
> > for
> > > at
> > > > den "styreboks" der sidder til de de cut switces er stået af
hvor
> > for
> > > > man fat i sådan en
> > > >
> > > > hvad er det nu den der måler hvor hurtigt man sejler hedder sidder
> > typisk
> > > > bag på båden ????????
> > > > "Leon Hulstrøm (4220)" <Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk> skrev i en
> meddelelse
> > > > news:3efecbbd$0$83058$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > > > Det er ret nemt, da det jo er gennemgangs kontakter... nogle er
> slutte
> > > > andre
> > > > > bryde, men inden du luser forbi kontakten så mål lige om der er
> strøm
> > på
> > > > > ledningerne. der plejer ikke at være det da den er stel man typisk
> > > bruger,
> > > > > men man ved sgu aldrig.
> > > > >
> > > > > Det at du ikke kan få den i fri-gear tror jeg ikke har noget med
et
> > > > > elektrisk problem at gøre. Du siger at når der er træk på (i gear)
> så
> > > går
> > > > > den stramt at få i fri-gear. kan det være at vinklen på geararmen
på
> > > > > gearkassen er helt i skoven, den vipper typisk +- 45gr fra lodret
> med
> > > fri
> > > > > gear lodret. hvis armen nu går vandret med kablet så låser den.
> > > > >
> > > > > se:
> > > > >
> > > > > ______ <---- kabel
> > > > > \|/ <--- gear pos. korrekt
> > > > >
> > > > > ______ _\| <--- forkert den låser i frem og virker i bag !!
> > > > >
> > > > > --
> > > > > -Leon
> > > > >
> > > > > Q: Could you really run a nuclear powerstation on a ZX81?
> > > > >
www.fourwinds.dk
> > > > >
> > > > > "Mick Eyde-Nielsen" <gitterly@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > > > > news:bdm7a9$2iv1$1@news.cybercity.dk...
> > > > > > hvordan kan man teste om de virker for jeg har problemer med at
få
> > den
> > > i
> > > > > > frigear har mistanke om at de kontakter ikke virker for slukker
> man
> > > > > motoren
> > > > > > kan den så nemt som ingen ting gå i fri gear har lige skiftet
> > > > gearkabel
> > > > > og
> > > > > > alt nede i z.-drevet virker som det skal
> > > > > > "Leon Hulstrøm (4220)" <Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk> skrev i en
> > > meddelelse
> > > > > > news:3efe0067$0$83067$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > > > > > jeps.. lidt.
> > > > > > >
> > > > > > > det er en dobbelt funktionskontakt, 1 den kan ikke starte i
> gear,
> > 2
> > > du
> > > > > kan
> > > > > > > ikke flå den fra fuld kraft frem over i fuld bak (motoren går
> ud).
> > > > > > >
> > > > > > > --
> > > > > > > -Leon
> > > > > > >
> > > > > > > Q: Could you really run a nuclear powerstation on a ZX81?
> > > > > > >
www.fourwinds.dk
> > > > > > >
> > > > > > > "Mick Eyde-Nielsen" <gitterly@get2net.dk> skrev i en
meddelelse
> > > > > > > news:bdkoti$15hd$1@news.cybercity.dk...
> > > > > > > > hej i gruppen skulle der være nogen som ved noget om cut
> > swithes
> > > > > > ????
> > > > > > > > det har relation til gearskiftet
> > > > > > > >
> > > > > > > >
> > > > > > >
> > > > > > >
> > > > > >
> > > > > >
> > > > >
> > > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>