Fri mig fra cookie helvedet
Fra : Stig Mogensen

Dato : 28-06-03 20:03

Jeg bryder mig ikke om at blive logget rundt omkring, så jeg har slået
cookies fra, i både Mozilla 1.3 og Konqueror 3.04.

Der er dog flere websider der skaber sig kraftigt, hvis de ikke får lov at
gemme alt muligt på min HD, så jeg må ofte tillade flere og flere cookies -
og nu er jeg træt af det.

Kan man ikke blot få alle cookies slettet mindst én gang i døgnet, og ved
opstart af maskinen feks.??

Hvordan gøres det nemmest? Cron job?, opgradering af browser med nye
funktioner?.

/Stig
--
* SuSE Linux 8.1 Prof, KDE 3.0.5, GeForce4 TI-4800SE *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Kent Friis

Dato : 28-06-03 20:05

Den Sat, 28 Jun 2003 21:02:49 +0200 skrev Stig Mogensen:
> [...]
>gemme alt muligt på min HD, så jeg må ofte tillade flere og flere cookies -

I Mozilla kan du vælge at cookies kun skal gælde imens browseren
kører. Så forsvinder de lige så snart du lukker browseren.

Mvh
Kent
--
Mails skrevet før 12:00 skal læses med det forbehold, at hjernen først
forventes at være færdig med at boote på det tidspunkt, og indholdet

Fra : Stig Mogensen

Dato : 28-06-03 20:10

> I Mozilla kan du vælge at cookies kun skal gælde imens browseren
> kører. Så forsvinder de lige så snart du lukker browseren.

Tak! Er gjort - men jeg må indrømme at Konqueror er min foretrukne browser,
indtil jeg støder på noget Java eller Flash, som kun Mozilla kan klare.

Hvad kan jeg gøre i Konqueror?

/Stig

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 28-06-03 20:59

Stig Mogensen wrote:

> Hvad kan jeg gøre i Konqueror?

I min version 3.1.1a går man ind i "Control Center" - "Internet &
Network" - "Web Browser" - "Cookies" her kan du sætte "Treat all
cookies as session cookies".
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Stig Mogensen

Dato : 28-06-03 21:14

> I min version 3.1.1a går man ind i "Control Center" - "Internet &
> Network" - "Web Browser" - "Cookies" her kan du sætte "Treat all
> cookies as session cookies".

Så må jeg opgradere - tak!

/Stig

Fra : Chris

Dato : 28-06-03 22:46

On Sat, 28 Jun 2003 22:14:18 +0200, Stig Mogensen
<norman_bates@forum.dk> wrote:

>Så må jeg opgradere - tak!

Bare opgrader til SuSE 8.2. Det virker fint hos mig med KDE 3.1.

Du får meget andet godt med 8.2. Jeg fortryder ikke, at jeg
opgraderede fra SuSE 8.1.

Chris

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 28-06-03 22:44

In <3efde656$0$32514$edfadb0f@dread16.news.tele.dk> Stig Mogensen <norman_bates@forum.dk> writes:

> [...]

>opstart af maskinen feks.??

>Hvordan gøres det nemmest? Cron job?, opgradering af browser med nye

Lav et symbolsk link, saa cookie-file er /dev/null.
Saa kan browseren skrive og laese alle de cookies den vil, uden
der sker noget som helst.

/Martin