Valg af grafikkort
Fra : Kim Borg Petersen

Dato : 28-06-03 18:54

Hej ... en af minne venner har lige købt et nyt bundkort, et Nforce2 med 512
MB DDR... og en AMD Barton XP 2500+... så var der bare lige det at det
gammle grafikkort Geforce 2 MX400.. halter lidt bage efter ...
så vi skal finde et godt et til ca 2500 kr.. men nu er det lang tid siden
jeg har fuldt med på hvad der er nyt og godt.....
så valget står på et ATI Radeon 9700 PRO eller et Geforce FX 5600 Ultra...
er det en fordel at vælge et grafikkort med chips fra nVIDIA.. eller er det
underordnet ??
hvis i har er breder forslag så kom med det ...

Fra : Kim Borg Petersen

Dato : 28-06-03 18:59

glemte lige at sige at maskine skal bruges til 3D spil som Battelfield 1942

Fra : stig klausen

Dato : 28-06-03 19:07

jeg sku mene ati radeon 9700 pro var det bedste
se her :

http://www.tomshardware.com/graphic/20030311/geforcefx-5600-5200-10.html

stig

Fra : Martin Johansson

Dato : 29-06-03 01:41

> [...]
det
> underordnet ??
> hvis i har er breder forslag så kom med det ...

Med mindre vil have en tornado bag skrivebordet så må jeg også anbefale
Radeon 9700 Pro.
GeforceFX kortene kaldes også for hårtørreren og det er vidst ikke uden
grund.
De skulle være særdeles støjende. Det er Radeon 9700 ikke.
Jeg har selv et Radeon 9700 fra Sapphire det siger næsten ikke et pip.
Ydelsesmæssigt skulle det være så godt som dødt løb mellem de to kort.

Fra : Kim Borg Petersen

Dato : 29-06-03 06:10

ok det bliver et Radeon 9700 PRO... men så har jeg set at der er nogle
grafikkort der køre med 2*400 Mhz... hvor andre køre med ca 680 Mhz..... er
det berder med 2*400 Mhz????
"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:3efe359c$0$76120$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...