Instilling af centrifugalbremsen på Ambass~
Fra : Michael Hemmingsen

Dato : 28-06-03 17:48

Jeg har lige købt et Ambassadeur EON Hvidovre sport. Jeg har nu til min
store irritation opdaget at der både mangler en brugsanvisning og en af de
små tuber olie der ellers altid hører med til ambassadeur hjulene. Er der
nogen herinde der kan fortælle mig hvordan centrifugalbremsen, (den man kan
indstille når man tager siden af hjulet) skal indstilles så der er mest
modstand ???

Med venlig hilsen

Michael Hemmingsen

Michael Hemmingsen & Christina Jensen
Dambakken 3, lejl 207
3460 Birkerød, Denmark
Tlf: 0045 45942653
Web: http://www.dk-beowulf.dk

Fra : Anders og Berit

Dato : 28-06-03 19:40

Når du har taget endedækslet af sidder der en rød ring over en sort krans på
spolegavlen. I den sorte krans sidder 5 centrifugalklodser. De ligner en
lille hvid hammer der er ophængt i skaftet, og bremser ved at de svinger ud.

Den røde krans kan drejes forsigtigt i klik eller hak sådan at 0 - 5
centrifugalklodser er hindret i at svinge ud. Når alle 5 er fri, har du
størst bremseeffekt osv.

Prøv dig godt frem før du går ned på 0. Det virker faktisk.

Knæk og bræk
Anders

PS. De skal da udlevere dig disse ting når hjulet er købt nyt. Ellers må de
da mindst pr. kulance give dig noget andet brugbart efter fælles
overenskomst. Brugsanvisningen er egentlig ret ligegyldig. Splittegning kan
downloades her:
http://www.mikesreelrepair.com/Schematics_files/Ambassadeur%20Reels.htm

Fra : Michael Hemmingsen

Dato : 28-06-03 19:59

Tak for det hurtige svar. Det gør mig noget tryggere når jeg skal bruge
hjulet. Jeg ringer til dem på Mandag, så kan de vel sende en brugsanvisning
og noget olie/smørrelse til hjulet.

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-06-03 12:47

> [...]

af de
> små tuber olie der ellers altid hører med til ambassadeur hjulene.

Det ville ligne dem meget dårligt, hvis de ikke straks afhjalp dine
mangler nede i Hvidovre Sport. Det kræver selvfølgelig, at du henvender
dig og klager din nød.

--
-Jens B.

Fra : Michael Hemmingsen

Dato : 01-07-03 11:28

De har også hjulpet mig, og selvfølgelig var der ikke noget problem. De
undskyldte og gav mig det der manglede, så det er jo helt fint. Jeg har da
heller ikke på noget tidspunkt været i tvivl om at de ville hjælpe. Min
erfaring med Hvidovresport, er og har altid væres yderst positiv, så der
fortsætter jeg også i fremtiden med at handle.