Program til at vise GEDCOM-fil på et kort
Fra : Jakob Hoffmann

Dato : 28-06-03 16:54

Hej.

Jeg har lavet et lille simpelt (helt gratis!) program, der læser en
GEDCOM-fil og så plotter stederne ind på et kort. Hvis du har lyst at prøve
det, så læs mere på http://www.geocities.com/iscasoftware - jeg modtager
meget gerne kommentarer.

Jeg har lavet det, fordi jeg synes det er så svært at overskue mange private
hjemmesider med slægtsforskning, og fordi man ud fra et kort nemt og hurtigt
kan se, om andre har personer fra samme egn som en selv.

Indtil videre har jeg kun lavet et amts-inddelt kort over Danmark, men det
er nemt at lave nye kort/positioner. Programmet bruger stedet fra
GEDCOM-filen og der skal ikke ændres noget i din database for at bruge det.

Mvh Jakob Hoffmann

Fra : Bjarne

Dato : 29-06-03 11:17

"Jakob Hoffmann" <alijakob@yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har lavet et lille simpelt (helt gratis!) program, der læser en
> GEDCOM-fil og så plotter stederne ind på et kort. Hvis du har lyst at

Yderst interessant program, som er af en art jeg har savnet.

v.h.

Bjarne Savkov

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 30-06-03 09:54

> [...]
>
> Jeg har lavet et lille simpelt (helt gratis!) program, der læser en
> GEDCOM-fil og så plotter stederne ind på et kort. Hvis du har lyst at

Mange tak for dette lille program, jeg har fundet ud af at bruge det nu,
hvor
jeg fik gemt dit danmarkskort i jpeg-formatet.
Jeg kunne imidlertid godt tænke mig et meget mere detaljeret kort - f.eks.
et sognekort - var det muligt at lave?

Jeg har problemer med æ,ø og å, som jeg skriver ind i mit
slægtsforskningsprogram
som en naturlig del af arbejdet, det viser sig som underlige tegn og
gerninger på
skærmen. Kan der gøres noget ved det?

mvh.Bodil.

Fra : Lars Dohn

Dato : 30-06-03 11:23

Kanon lille sjovt program.
Hvis du kunne få lavet det på sogne niveau, så skulle det kunne give et godt
overblik

Takker
Lars Dohn