Fisketrygdavgift
Fra : helnor

Dato : 28-06-03 16:39

Hei!
I Norge er "Fisketrygdavgiften" avskaffet.
Dette var en statlig avgift.
Hvordan er dette i Dk?
Tenkte jeg skulle prøve å fiske litt i ferien

Mvh

Helge.

Fra : Alex Linaa

Dato : 28-06-03 17:23

"helnor" <o-hnord@online.no> wrote in message
> Hei!
> I Norge er "Fisketrygdavgiften" avskaffet.
> Dette var en statlig avgift.
> Hvordan er dette i Dk?
> Tenkte jeg skulle prøve å fiske litt i ferien

Du skal stadig betale statsfisketegnet i Danmark, hvis du vil fiske i andet
end P&T.
Alle posthuse har et girokort til formålet, og det koster 100 kr. for et år,
75 kr. for en uge, og 25 kr. for en dag.

vh Alex

Fra : helnor

Dato : 28-06-03 17:39

"Alex Linaa" <a@linaa.com@ingenspam.com> skrev i melding
> [...]
år,
> 75 kr. for en uge, og 25 kr. for en dag.

Takker for svaret.
Denne avgift ble avskaffet i Norge pga. at disse penger ikke gikk tilbake
til det som skulle være formålet. Men, jeg tror kanskje at fiskekortprisen
har øket noe etter at den ble fjernet.

Helge.

Fra : Niels Damsgaard-Søre~

Dato : 28-06-03 23:01

Tjaa... Her til lands er olieindtægterne desværre ikke så store som hos jer.
Derfor må staten endnu kradse småbeløb ind hist og pist - fiskekort,
jagttegn, afgift på plastposer mm. Desværre er det vist kun når disse
skatter opfindes, at nogen tror på, at pengene skal gå til det påståede
formål. Sådan er der så meget.... Men det glæder mig da, det med den norske
afgift, har selv betalt den i mange år.

MVH Niels
--
Nu er jeg TRÆT af spammere.
Fjern bæstet fra adressen hvis du mailer mig.

Fra : helnor

Dato : 29-06-03 10:34

"Niels Damsgaard-Sørensen" <nds@svigermor.tdcadsl.dk> skrev i melding

Tjaa... Her til lands er olieindtægterne desværre ikke så store som hos jer.

Oljeinntektene i Norge, som alle snakker om står på fond. Den vanlige
mordmann ser ikke så mye til de pengene.

> Derfor må staten endnu kradse småbeløb ind hist og pist - fiskekort,
> jagttegn, afgift på plastposer mm.

Når det gjelder avgifter så blir jo også vi neddynget av disse. Du kan jo
for eks. snart ikke kjøre i gjennom en eneste av de større byer uten at det
betales en avgift.

Men det glæder mig da, det med den norske
> afgift, har selv betalt den i mange år.

Jeg vet ikke om dette gjelder utlendinger som fisker i Norge, men jeg håper
da det.
Det at fiskekortene er blitt dyrere, er vel at hver enkelt grunneier skal
bruke pengene til kultiveringsarbeid. Men om det blir gjort, eller om lomme
boka vokser, er det vel ingen som vet

Ønsker deg også mange fine fisketurer til Norge i fremtiden.

Mvh
Helge