Redelegerings formular problem
Fra : Ghashûl

Dato : 31-03-01 17:43

Hej!

Jeg skal have redelegeret et domæne til MyDNS servere, og har nu sat
DNS op for domænet, så jeg mangler bare at få det redelegeret.

Jeg har tjek på hvordan e-mailen til dk-hostmaster skal se ud men der
er noget jeg ikke fatter på den formular jeg skal faxe til dk
hostmaster (http://www.dk-hostmaster.dk/forms/anmeld_redel.html)

Anmoder hermed
Udbyder:
Adresse:
Postnr / By:

Hvilken udbyder er det? Den hvor domænet er hostet nu eller hvad?
Håber i kan hjælpe.

Venlig hilsen
Stefan Bruhn.
--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL:

I demand the right to keep and arm bears

Fra : Claus O

Dato : 31-03-01 18:51

"Ghashûl" <look@my-sig.ghashul.dk> wrote

> Hvilken udbyder er det? Den hvor domænet er hostet nu eller hvad?
> Håber i kan hjælpe.

Skriv dit eget handle her, således du kontaktes såfremt problemer.
Claus

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 01-04-01 08:09

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Ghashûl" <look@my-sig.ghashul.dk> wrote

> Skriv dit eget handle her, således du kontaktes såfremt problemer.

Du blander de to redelegeringspapirer sammen.
Han snakker om den anden.
Se evt. www.dk-hostmaster.dk under redelegering.

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Claus O

Dato : 01-04-01 11:03

"Fischer & Døssing" <peter@fischer.ms> wrote

> Du blander de to redelegeringspapirer sammen.
> Han snakker om den anden.
> Se evt. www.dk-hostmaster.dk under redelegering.

Nej, bare skriv eget handle.
Men ellers, kunne det naturligvis godt se ud som du
beskriver. Hvis vi skal gå til det yderste, er den fax
slet ikke nødvendig, da jeg tidl. har fået redel. via
intern redel. hvilket kun kræver en mail med 5 eller
6 linier.
Claus

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 01-04-01 12:48

> [...]
> slet ikke nødvendig, da jeg tidl. har fået redel. via
> intern redel. hvilket kun kræver en mail med 5 eller

Er dette noget du ved noget om ?????

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Claus O

Dato : 01-04-01 13:21

"Fischer & Døssing" <peter@fischer.ms> wrote

> Er dette noget du ved noget om ?????

Ikke så meget som dig. Så vi stopper her.
Claus

Fra : Jensen

Dato : 01-04-01 10:46

"Ghashûl" <look@my-sig.ghashul.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har tjek på hvordan e-mailen til dk-hostmaster skal se ud men der
> er noget jeg ikke fatter på den formular jeg skal faxe til dk

Din nye hostmaster laver denne http://www.dk-hostmaster.dk/forms/redel.txt
og sender afsted på mail
du skal lave denne her http://www.dk-hostmaster.dk/forms/anmeld_redel.html
og sende med fax eller snailmail.
Husk at underskrive den og udfylde den med eksakt samme data som du skrev i
oprettelsen, ellers får du den retur

> [...]
> Adresse:
> Postnr / By:

> Hvilken udbyder er det? Den hvor domænet er hostet nu eller hvad?

Din nye webhotel, hvis det er dig selv så skal du lige være godkendt hos
DK-host med 2 navneservere osv man kan vist ikke bare redelegere til sig
selv

Jensen

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 01-04-01 12:48

"Jensen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Din nye webhotel, hvis det er dig selv så skal du lige være godkendt
> hos DK-host med 2 navneservere osv man kan vist ikke bare redelegere

Og når manden nu spurgte om, hvad han skulle skrive i dette felt, når
han *selv* skulle være host, så hjælper det jo ikke, at du svarer på,
hvad han skal gøre, hvis han *ikke selv* skal være host.

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Ghashûl

Dato : 01-04-01 15:54

On Sun, 1 Apr 2001 13:48:19 +0200, Fischer & Døssing
<peter@fischer.ms> wrote:

>Og når manden nu spurgte om, hvad han skulle skrive i dette felt, når
>han *selv* skulle være host, så hjælper det jo ikke, at du svarer på,
>hvad han skal gøre, hvis han *ikke selv* skal være host.

Jeg har nu sendt den ind til DK-Hostmaster med info om mig selv.
Hvis der ikke sker noget må jeg jo bare ringe og spørge hvad der er
galt.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 01-04-01 16:40

"Ghashûl" <look@my-sig.ghashul.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har nu sendt den ind til DK-Hostmaster med info om mig selv.
> Hvis der ikke sker noget må jeg jo bare ringe og spørge hvad der er
> galt.

Hvad har du udfyldt
http://www.dk-hostmaster.dk/forms/anmeld_redel.html
med under "Anmoder herved: "
?

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Ghashûl

Dato : 01-04-01 17:08

Eget navn og adr.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 01-04-01 17:14

> Eget navn og adr.

Sender du lige followup til denne tråd, når der sker noget ?
Eller hvis der ikke sker noget ?

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Ghashûl

Dato : 01-04-01 20:58

Selvfølgelig.

Fra : Jensen

Dato : 01-04-01 20:51

"Fischer & Døssing" <peter@fischer.ms> wrote in message
> [...]
> han *selv* skulle være host, så hjælper det jo ikke, at du svarer på,
> hvad han skal gøre, hvis han *ikke selv* skal være host.

Det var for at anskuligørre at man skal være registreret hos DK Hostmaster
før DK Hostmaster redelegerer noget
så et handle er nødvendigt fra dk hostmaster for at kunne redelegere
http://www.dk-hostmaster.dk/faq.shtml#redel giver "næsten" svar på dette
for at få det handle skal man have 2 navneservere godkendt og smide 5000 i
depositum.

Så hvis manden vil redelegere til sig selv så er det den tunge vej
Hvis han derimod bare vil have en DNS henvisning til sin server hvorpå han
hoster sit domæne ja så koster det et par hundrede
og derfor skal han skrive sin nye udbyder som laver denne henvisning, og
have dem til at indsende den mail til DK-Hostmaster

Jensen

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 01-04-01 22:56

"Jensen" <nn@nn.nn> wrote:

>Det var for at anskuligørre at man skal være registreret hos DK Hostmaster
>før DK Hostmaster redelegerer noget

Det er forkert. Enhver domæneejer kan nu til dags selv redelegere sit
domæne hvis han har adgang til to villige og godkendte DNS-servere.

> [...]
>for at få det handle skal man have 2 navneservere godkendt og smide 5000 i

Nej, de 5000 i depositum er hvis man vil være _registrator_ og kunne
registrere _nye_ domæner selv direkte hos DKH.

Det koster 500 DKK at få godkendt en navneserver, og man skal bruge to
af slagsen - men de kan fx tilhøre en udbyder, herunder en af de
adskillige gratis-DNS-udbydere.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Jensen

Dato : 01-04-01 23:30

"Jesper Dybdal" <jdunet@u4.dybdal.dk> wrote in message

Hostmaster

> Det er forkert. Enhver domæneejer kan nu til dags selv redelegere sit
> domæne hvis han har adgang til to villige og godkendte DNS-servere.

Rigtigt den "gamle" udbyder har intet med redelegeringer at gøre mere, og
hvis man er Zone-C for 2 dns servere kan man redelegere

> Nej, de 5000 i depositum er hvis man vil være _registrator_ og kunne
> registrere _nye_ domæner selv direkte hos DKH.

nå ok...jeg troede det var både redelegering og oprettelse

> Det koster 500 DKK at få godkendt en navneserver, og man skal bruge to
> af slagsen - men de kan fx tilhøre en udbyder, herunder en af de
> adskillige gratis-DNS-udbydere.

så skal han vel også skrive den nye udbyder på dokumentet, medmindre at
manden laver to stk dns servere og får dem godkendt

Jensen

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 02-04-01 06:47

> så skal han vel også skrive den nye udbyder på dokumentet, medmindre
> at manden laver to stk dns servere og får dem godkendt

Og det er jo her spørgsmålet melder sig om hvad man skal skrive i feltet
"Anmoder hermed:" på dokumentet på
http://www.dk-hostmaster.dk/forms/anmeld_redel.html

Hvad skriver man der når det f.eks. er www.dyndns.com der skal være DNS
?
IMO virker det meget ulogisk, hvis man skal skrive sit *eget* navn og
adresse, når man *ikke* er godkendt .dk zonekontakt.

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 02-04-01 09:36

> [...]

>"Jensen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse

>Og det er jo her spørgsmålet melder sig om hvad man skal skrive i feltet

Så vidt jeg har forstået skriver man bare ingenting dér. Men jeg har
ikke selv prøvet det endnu.

Problemet er vist bare at DK Hostmaster ikke har fået opdateret deres
blanket siden den gang for et års tid siden hvor kun registratorer måtte
redelegere.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Anders Larsson \(Rem~

Dato : 02-04-01 10:45

jamen - der skriver man da bare DK Hostmaster.

Om ikke andet - det har da virket da jeg redelegerede domæne

Anders Larsson
Alle udtalelser er ubetinget mine egne...
.... undtagen i de tilfælde hvor andre gør indsigelse...
.......eller hvor de blot er uvederhæftige.....