Hvordan laves linieskift i form data
Fra : Aagaard

Dato : 28-06-03 15:42

Jeg har en form, hvor der kan indtastes tekst:
<textarea cols="68" rows="10" maxlenght="4000" name="ny_tekst"
wrap="virtual"></textarea>
Teksten skrives til en foo.txt fil, men linieskift kommer ikke med.
Der indtastes f.eks.:
Her er linie 1
Her er linie 2
Når foo.txt indlæses står der:
Her er linie 1 Her er linie 2

.... men hvordan får jeg php til at sætte et linieskift, så teksten
formatteres som den indtastes?

Mvh.
Aagaard

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 28-06-03 15:50

Aagaard wrote:
> [...]
> Når foo.txt indlæses står der:
> Her er linie 1 Her er linie 2
>
> ... men hvordan får jeg php til at sætte et linieskift, så teksten

Well er det ikke i filen? blot ikke når du printer den ud? Altså..

http://www.php.net/nl2br ?

mvh
Johan

Fra : Aagaard

Dato : 28-06-03 16:44

> Well er det ikke i filen? blot ikke når du printer den ud? Altså..
>
> http://www.php.net/nl2br ?
>
> mvh
> Johan

Teksten står korrekt med linieskift i filen, men når den hentes ind på en
html side, så skal linieskift \n skiftes til <br>.
Løsningen blev (via http://www.php.net/nl2br):

$ny_tekst = str_replace("\n", "<br>", $ny_tekst);

Tak for hjælpen.

Mvh.
Aagaard