Måske ot: Hvordan beholder jeg den brune h~
Fra : Michael Nielsen

Dato : 28-06-03 14:44

Hej NG
(Det kan godt være jeg ikke lige er i den rigtige NG, men så må i lige
henvise mig til den rigtige.)

Jeg står i den heldige situation at skal 3 uger til Italien og nyde en
herlig solferie.

Nu er det jo sådan, at man bliver dejlig brun efter 1-2 uger i solen og så
begynder huden at skalde af.
Dette sker vel fordi huden bliver udtørret og så kan man starte forfra.

Men findes der nogle gode råd og regler for hvordan man undgår at huden
skaller af? Bortset fra at smøre huden ind i fugtighedscreme hele tiden!

Skal man skrubbe huden inde eller tage noget solarium for at danne en "bund"
eller hvad siger i?
det skal lige siges at jeg har en god og sund hud der bliver meget brun og
derfor godt kan tåle lidt mere end hvis man var rødhåret. *s*

På forhånd tak for hjælpen
vh\Michael

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-06-03 15:44

Michael Nielsen wrote:
> Hej NG
> (Det kan godt være jeg ikke lige er i den rigtige NG, men så må i lige
> henvise mig til den rigtige.)

denne er vist lige så god som nogen anden ;)

> Jeg står i den heldige situation at skal 3 uger til Italien og nyde en
> herlig solferie.

lækkert, tillykke.....

> Nu er det jo sådan, at man bliver dejlig brun efter 1-2 uger i solen
> og så begynder huden at skalde af.
> Dette sker vel fordi huden bliver udtørret og så kan man starte
> forfra.

nej, det sker fordi det øverste hudlag er blevet skoldet og derfor
afstødes......

> Men findes der nogle gode råd og regler for hvordan man undgår at
> huden skaller af? Bortset fra at smøre huden ind i fugtighedscreme
> hele tiden!

bliv brun langsomt... brug solcreme indtil du når en vis bundfarve, og
derefter også, bare en svagere faktor.......
derudover skal du scrubbe huden godt... det kan du passende gøre en dag du
er på stranden.... ud i vandet med kæresten, grib en håndfuld fin sand og
begynd at massere og skrubbe hinanden på armene og ryggen..... skyl
efterfølgende, og husk at komme en tur under en bruser med ferskvand.... og
så smøre jer ind i solcreme igen......

> Skal man skrubbe huden inde eller tage noget solarium for at danne en
> "bund" eller hvad siger i?

det er altid en god ide at danne en bund.... især hvis man er sart.....
en scrubbetur af huden gør at den døde overflade kommer af, og giver en smuk
glød i huden....

når i kommer hjem fra stranden om aftenen så er det under bruseren, vaske
grundigt, og smøre ind i en god fed fugtighedscreme.....

> det skal lige siges at jeg har en god og sund hud der bliver meget
> brun og derfor godt kan tåle lidt mere end hvis man var rødhåret. *s*

åbenbart ikke så meget alligevel hvis du skaller af*G*

når du så klommer hjem kan du vedligeholde den flotte glød på samme måde, og
ved at gå i solarie 1-2 gange om ugen.....
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Mari

Dato : 29-06-03 10:57

"Michael Nielsen" <christiansbro@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nu er det jo sådan, at man bliver dejlig brun efter 1-2 uger i solen og så
> begynder huden at skalde af.
> Dette sker vel fordi huden bliver udtørret og så kan man starte forfra.

Det sker KUN fordi du ikke beskytter din hud med faktor-creme.
Du bliver simpelthen forbrændt - og det er dét der advares mod
mht. senere udvikling af hudkræft.

Brug ALTID noget faktor-creme....... høj faktor til at begynde med og
mindre faktor når hudens egen "faktor-beskyttelse" - bruningen,
er sat ind efter et par uger - som du selv siger.

/Mari