ip...?
Fra : Bigfoot-Ranger.Dk

Dato : 28-06-03 11:48

Hej gruppe.

Er der nogle der kender et program der kan ændre ip adressen fra dhcp til
manuel opsætning på en hurtig måde ?? gider ikke skulle ind i netværks
opsætninger hver gang... ved slet ikke om det kan lade sig gøre....

på forhånd tak.

-- Bigfoot Ranger

Fra : Thomas D

Dato : 28-06-03 12:15

> Er der nogle der kender et program der kan ændre ip adressen fra dhcp til
> manuel opsætning på en hurtig måde ?? gider ikke skulle ind i netværks
> opsætninger hver gang... ved slet ikke om det kan lade sig gøre....

Hvilken platform?

UNIX: Det skulle være til at lave et shellscript som klarer det for dig.
Win*: På
skulle der være noget at hente.

Mvh
Thomas

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 28-06-03 18:16

Bigfoot-Ranger.Dk wrote:
> [...]
> til manuel opsætning på en hurtig måde ?? gider ikke skulle ind i
> netværks opsætninger hver gang... ved slet ikke om det kan lade sig

Kopieret fra et tidligere svar på samme spørgsmål:

For Win2k og WinXP kan man bruge nedenstående - jeg er ikke sikker på om det
findes i Win98, men hvis det gør, så er her en nem og gratis metode;

1. Indstil computeren til netværk A
2. Kør netsh og få et dump af din netværks indstilling. Gem det i en
tekstfil ("netsh interface ip dump > NetA.txt")
3. Gentag med netværk B
4. Lav to batchfiler, der hver i sær kalder kommandoen
Netværk A.bat: "Netsh exec NetA.txt"
Netværk B.bat: "Netsh exec NetB.txt"

Dette er frit efter hukommelsen. Held og lykke
Mikkel