[MySQL] databasestruktur til afstemningssy~
Fra : Thomas D

Dato : 28-06-03 00:27

Hej,

Jeg skal lave et afstemningssystem hvor brugerne skal kunne oprette nye
afstemninger selv.
Hver bruger har et unikt id og skal kunne stemme éen gang ved hver
afstemning.

Jeg er lidt lost mht. hvordan jeg skal gøre det.
Har forestillet mig noget i retningen af en tabel som indeholder
afstemningerne:

afstemninger:
id int auto_increment unik
titel varchar(32)
valg1 varchar(32)
valg2 varchar(32)
valg3 varchar(32)
valg4 varchar(32)
valg5 varchar(32)
brugerid int
datostart datetime
datoslut datetime

og så en tabel til resultaterne:
afstemningsresultater:
id int auto_increment unik
brugerid int
valg1 int
valg2 int
valg3 int
valg4 int
valg5 int

Hvor så valg1-5 incrementeres hver gang en bruger stemmer på den.
Problemet med denne måde er at der ikke er et variabelt antal muligheder når
en bruger vil lave en ny afstemning, så skal der være 4 svar muligheder.
Det kunne jo være at der kun var brug for 2 eller at der fx var brug for 23!

Måske skal det være noget hvor der bliver oprettet nye tabeller for hver ny
afstemning?

Vil I komme med jeres forslag/råd til en databasestruktur til
afstemningstabelle(r)n(e)?

Mvh
Thomas

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 29-06-03 23:17

"Thomas D" <dinadur@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> afstemning.
>
> Jeg er lidt lost mht. hvordan jeg skal gøre det.
Hvad med:
1. en tabel til afstemningerne
2. en tabel til valgmuligheder (hørende til afstemninger)
3. en tabel med resultater

Martin

Fra : Thomas D

Dato : 29-06-03 23:56

Martin C. Petersen wrote:
> [...]
> Hvad med:
> 1. en tabel til afstemningerne
> 2. en tabel til valgmuligheder (hørende til afstemninger)

Tak for svaret.
Det vil jeg prøve.

> Martin

Thomas D
Musikere tjener penge på ulovligt kopieret software.