MS Windows
briani 27239
En USB port er en USB port eller hvad ?
Fra : Nederbasse

Dato : 27-06-03 23:46

Hej
På min Dell pc er der 2 USB stik på bagsiden og 2USB stik på forsiden.
Jeg havde tilsluttett min USB scanner ( som ikke burde virke under XP Pro )
til et af stikkene på forsiden af pc'en, den virkede fint.
Da jeg flyttede lidt om satte jeg scanneren i på bagsiden af pc'en og nu
virkede scanneren ikke mere.
Mit spørgsmål er: en USB port er vel en USB port ??

Lars

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 27-06-03 23:59

Nederbasse wrote:
> [...]
> nu virkede scanneren ikke mere.
> Mit spørgsmål er: en USB port er vel en USB port ??

Ja og nej.
Der er USB1.1 og USB2.0
Der er stor forskel i hastigheden, men da USB2.0 er bagudkompatibel
virker USB1.1 enheder i USB2.0 porte og USB2.0 enheder i USB1.1 porte.
Hastigheden vil dog altid være bestemt af den langsomste komponent.

Kan dog ikke forestille mig at der både er USB1.1 og USB2.0 porte på en
computer, hvis det ikke skyldes en sendere opgradering.

Virker scanneren hvis du sætter den tilbage i den port hvor den tidligere
virkede?

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 28-06-03 00:26

"Nederbasse" <lane@NOHAMjubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virkede scanneren ikke mere.
> Mit spørgsmål er: en USB port er vel en USB port ??

Ja, det kender jeg godt. Har man et stykke hardware på USB, som skal bruge
en driver bliver den driver åbenbart en form for "skrevet til" dén USB port
du har sat den i. Sætter du den i ny USB port, skal du bruge driveren igen.

Jakob

Fra : Søren C

Dato : 28-06-03 11:18

"Jakob Baunsgaard" <jakob.b@Xmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
port
> du har sat den i. Sætter du den i ny USB port, skal du bruge driveren

Ja det samme oplever jeg. Jeg kan ikke flytte min adsl modem til en anden
port ej heller mit webcam og infrarøde sender...

Venligst

Fra : Thomas D

Dato : 28-06-03 00:34

> [...]
> virkede scanneren ikke mere.
> Mit spørgsmål er: en USB port er vel en USB port ??

Er du sikker på at alle USB portene er slået til i BIOS?

På min mors PC ka jeg huske at de to af USB portene var slået til default
mens de andre to var slået fra.

Mvh
Thomas